שר החוץ גדעון סער השתתף היום (חמישי) בטקס "לכל איש יש שם" שנערך במשכן הכנסת, והקדיש את דבריו לזכר שתי קרובות משפחתו שנרצחו בשואה – רייזל ורבקה זרצ'נסקי, אחיותיו של סבו דוד ז"ל.
"סבי דוד נולד בקישינב, ממנה היגר לארגנטינה בגיל 18", סיפר סער. "כל בני המשפחה שנותרו בקישינב – נרצחו". סער תיאר את הזוועות שפקדו את יהודי קישינב ביולי 1941, אז פלשו הנאצים יחד עם צבא רומניה לעיר, שבה חיו באותה עת לפחות 60 אלף יהודים.
"מיד עם תחילת הכיבוש החלו ברצח המוני של יהודים. אלפים נטבחו, נשים נאנסו, וגופות הנרצחים הושארו ברחובות. מי ששרד רוכז בגטו, שפונה בהמשך במשלוחים להוצאות להורג – בעיקר בבורות הריגה. מיהודי קישינב לא נותרו בסוף יותר מכמה עשרות", סיפר.
