accessibility-icon
share-icon
צילום: ערוץ 14

נתניהו: אם ישראל תפסיד במערכה מול איראן - המערב הבא בתור

אברהם לנדסברג

אברהם לנדסברג

כה ניסן ה'תשפה (23.04.25)

201

26

like

333

dislike

ראש הממשלה שלח איום ברור למשטר באיראן במהלך נאמו בטקס יום הזיכרון: "ישראל לא תפסיד, לא תוותר, ולא תיכנע" • נתניהו התייחס גם למלחמה בעזה והדגיש: "אם נצטרך נילחם בציפורניים, אבל בשום אופן, לא נרפה ממשימת הניצחון"


ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (רביעי) בטקס הממלכתי ביד ושם לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה. נתניהו הבטיח להמשיך להילחם בחמאס עד הניצחון, ושלח מסר מאיים למשטר באיראן: "המשטר באיראן הוא איום לקיומו של עתידנו ולגורלה של החברה האנושית".

נתניהו פתח את דבריו ופנה לששת ניצולי השואה, משיאי האבוקות: "אתם נושאים את צלקות האבדון, אבל מייצגים את גבורת הרוח שמבטיחה את קיומנו. אתמול פגשנו את האנשים שמיד נשמע את הסיפורים האישיים שלהם, ביניהם, אריה דורסט, חבר שלנו עשרות שנים, מנתח דגול בהדסה. לא ידענו את התופת שעברת, שכילד שרדת את התופת והתחזת לילד פולני קתולי. אבל חשוב שאתה וחבריך וחברותיך יספרו את הסיפור למען עמנו, למען הדורות הבאים".

נתניהו בטקס יום הזיכרון | צילום: ערוץ 14

רה"מ תיאר את המהלך שעם ישראל עבר ב-80 שנה האחרונות: "בתקופת השואה היינו כאבק שנפוץ לכל רוח, כחרס הנשבר. אנחנו מצדיעים בכל לבנו לגבורתם של מורדי הגטאות והמחנות. גבורתם הייתה קרן אור שהבליחה בחשכה הנוראית שירדה עלינו, אבל היא גם הייתה הניצוץ של התקומה שתבוא. אבל ככלל, צריך לומר גם כן: אחינו ואחיותינו, ששת המיליונים, הובלו חסרי ישע אל בורות המוות ואל כבשני-האש.

"ואילו היום, יש לנו כוח מגן עוצמתי שהעולם כולו מכבד. יש לנו מדינה, יש לנו צבא, יש לנו כוחות ביטחון, יש לנו לוחמים ולוחמות מופלאים שחדורים רוח איתנה. אני פוגש אותם בשטח, אני מבקש לומר לכם: זהו צבא של אריות, זהו צבא הניצחון. לוחמינו מייצגים את כוח החיים של עמנו, עם שפעם אחר פעם קם מהתהום ופורח מחדש".

maximize-image
images-count1+
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס ביד ושם | צילום: קובי גדעון, לע״מ

נתניהו התייחס למלחמה בעזה וציין כי היום לפני שנה החלה הכניסה הישראלית לרפיח, למרות התנגדות גורמים בינלאומיים לצד איומים בהטלת אמברגו נשק על ישראל: "אמרתי להם שכראש ממשלת ישראל, מדינתו של העם היהודי בן אלפי השנים, העם שעבר רק לפני כמה עשרות שנים את השואה עם מרצחים אכזרים, איש לא יכבול את ידינו, ואיש לא ימנע מאתנו להגן על עצמנו.

"אנחנו נכנסים לרפיח, כי זהו תנאי הכרחי לניצחון במלחמה. אם נצטרך לעמוד לבד, נעמוד לבד. אם נצטרך להילחם בציפורניים, נילחם בציפורניים. אבל בשום אופן, בשום פנים באופן, לא נרפה ממשימת הניצחון.

נתניהו באיום על איראן | צילום: ערוץ 14

"לחבריי בקבינט אמרתי: ישראל היא לא מדינה וסאלית, מדינה שמקבלת תכתיבים המסכנים את קיומה. מדינה כזאת פשוט לא תשרוד במזרח התיכון הגועש. ולכן שום לחץ ושום החלטה לא ימנעו מאיתנו לבוא חשבון עם הברברים הגרועים, הגרועים כמו הנאצים, הנתעבים – שטבחו, אנסו וחטפו את יקירינו. בעיצומו של יום השואה לפני שנה בדיוק – ממש באותו יום – החלה הפעולה שלנו ברפיח. וזו הייתה אכן נקודת – מפנה משמעותית במלחמה".

נתניהו הוסיף כי ישראל שינתה את פני המזרח התיכון: "מי שחשש שלאחר הטבח של השבעה באוקטובר נעמוד בפני שואה נוספת, ראה כיצד הפכנו את הקערה על פיה. ביום השואה הזה, אני מבטיח: הלחץ הצבאי על החמאס יימשך. נשמיד את כל יכולותיו. נחזיר את כל חטופינו. ננצח את החמאס, ונמנע מאיראן נשק גרעיני".

maximize-image
images-count1+
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס ביד ושם | צילום: קובי גדעון, לע״מ

בהמשך דבריו התייחס ראש הממשלה לאיום הגרעיני מאיראן: "משטר האימים באיראן, הוא איום לגורלו ולקיומו ולקיומה, לא רק של עתידנו, אלא לגורלם ולעתידה של החברה האנושית כולה. זה מה שיהיה אם הוא ישיג נשק גרעיני. המאבק בינינו לבין אימפריית הטרור בטהרן יחרוץ את גורלן של כל החברות החופשיות".

"אם ישראל תפסיד חלילה במערכה זו, מדינות המערב תהיינה הבאות בתור. נחשול הקנאות ישטוף אותן בלי רחם, וזה יקרה הרבה יותר מהר ממה שהן חושבות. אבל ישראל, ישראל לא תפסיד. ישראל לא תוותר, וישראל לא תיכנע. זאת המשימה שלי כראש ממשלת ישראל, וזאת המשימה של כולנו, כל החברה הישראלית, על כל חלקיה.

"ואני אומר את הדברים האלה, כי מה שוות מילים יפות על ניצחון הנאורות על הברבריות – אם ברגע המבחן אינך מוכן להילחם, ואתה נכנע לברברים. אנחנו לעולם לא ניכנע. הניצחון דורש חוסן. בזכות החוסן והלכידות של כולנו, שלכם, אזרחי ישראל, כבר השגנו הישגים כבירים. ובזכות החוסן נשיג הישגים נוספים – עד בוא הניצחון".

עקבו אחרינו גם ב-Google News