ברקע שיחות גרעין בין איראן לבין ארצות הברית, האמריקאים ממשיכים לתגבר כוחות במזרח התיכון, ויש תגבור משמעותי ומעניין. האמריקאים מנחיתים כאן מטוסי תקיפה מסוג "הרעם, A-10 Thunderbolt".
מה מיוחד בהם? אלו מטוסי תקיפה שהייעוד שלהם לפגוע במטרות קרקע, כלים כבדים ומטרות מבוצרות. הם מצוידים רקטות ופצצות מונחות מדויקות.
על פי חלק מהדיווחים מטוסי התקיפה נחתו בשטח האחריות של סנטקום, פיקוד המרכז של צבא ארה"ב במזרח התיכון. מדובר בכמה מטוסים ובמאות אנשי צוות אוויר וקרקע.

לצידם שורת משחתות וטייסות נוספות כמו המפצצים בי 52, צי הטייסים מורכב מלוחמי אוויר עם ניסיון מבצעי טייסים שלחמו באפגניסטן, בסוריה ובעיראק.
אבל עם כל הכבוד למפציצים בלי מודיעין אי אפשר לנצח וזה מביא אותנו להגעתם של שני מטוסי שליטה ובקרה או בשם הכינוי שלהם העיניים של חיל האוויר האמריקני. המטוסים הללו, עם המכ"ם הענק שעל גבם, יכולים לראות כמעט כל עצם בשמיים ברדיוס של מאות קילומטרים, ולסנכרן מתקפות אוויריות בקנה מידה גדול.

נכון לרגע זה ארה"ב מתייחסת לדיווח ומבהירה כי התגבור מיועד לתקיפות בתימן, מה שמעיד על החלטה להגביר את קצב התקיפות. אבל ברגע אחד אותם מטוסים, יכולים לעבור לזירה נוספת, לאיראן.
גם בישראל נחתו לא פחות משישה מטוסי מטען צבאיים אמריקאיים בבסיס חיל האוויר בנבטים. הם הביאו איתם סוללות הגנה נוספות, אלפי חימושים: בהם פצצות, מיירטים ומדויקים. בימים הקרובים צפויה להגיע למזרח התיכון גם נושאת מטוסים נוספת, זו שמזכיר ההגנה האמריקני, פיט הגסת', הכריז על שליחתה למזרח התיכון.

נשיא ארצות הברית וראש הממשלה נתניהו שוחחו אמש כשעה על שורה של נושאים, איראן הייתה במוקד השיחה ומן הסתם זה קשור להיערכות הצבאית של הצבא האמריקני באזור.
