בעקבות השרפה המשתוללת בסמוך לכביש 1, צה"ל הודיע כי כוחות חטיבת החילוץ של פיקוד העורף, צוותי כיבוי אש קרקעיים וכבאיות של חיל האוויר ואגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, יחד עם כלי טיס המעניק תמונה אווירית, מסייעים בשעות האחרונות במאמצים לכיבוי השרפות באזור השפלה וירושלים.
כלל הכוחות פועלים בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל וכוחות הכבאות וההצלה. לוחמי ולוחמות סיירת אלון וגדוד קדם של חטיבת החילוץ הוקפצו לסיוע במאמצי פינוי היישובים יחד עם כוחות של מחוז ירושלים והמרכז של פיקוד העורף.

מוקדם יותר, ראש הממשלה בנימין נתניהו , והשרה להגנת הסביבה עידית סילמן, הגיע לחפ"ק ניהול השרפה בסמוך לבית שמש. נכון לשעה זו, עדיין לא הושגה השתלטות על הדליקה, והאש ממשיכה להשתולל.
בעקבות השרפות, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הנמצא בביקור בארה״ב, קיים משעות הבוקר הערכות מצב טלפוניות שוטפות עם נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי וגורמי הצלה נוספים.
