ראש הממשלה בנימין נתניהו, והשרה להגנת הסביבה עידית סילמן, הגיעו לפני זמן קצר לחפ"ק ניהול השרפה בסמוך לבית שמש. נכון לשעה זו, עדיין לא הושגה השתלטות על הדליקה, והאש ממשיכה להשתולל.
בעקבות השרפות, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הנמצא בביקור בארה״ב, קיים משעות הבוקר הערכות מצב טלפוניות שוטפות עם נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי וגורמי הצלה נוספים.

כזכור, מוקדם יותר היום פרצו שרפות משמעותיות בשני מוקדים. הראשונה פרצה סמוך לכביש 6, בין מחלפי שורק ונשרים, והשנייה באזור בית שמש. בעקבות השריפה פונו תושבים רבים, מעון פעוטות, וכן חוות סוסים.
משטרת ישראל החלה בפינוי תושבים מכמה יישובים, בהם אשתאול, מסילת ציון ובית מאיר, לצד היערכות לפינויים נוספים בפדיה, פתחיה ויציץ. בתוך כך, התקבלה החלטה בכבאות והצלה להכריז על מצב חירום כללי בשל ההתפתחויות.
