במקביל לשריפת היער הגדולה במרחב בית שמש, שריפה קוצים השתוללה מוקדם יותר היום (רביעי) במושב ניר בנים, סמוך כביש 40. לאחר מספר שעות, כוחות הכיבוי הצליחו להשתלט עליה.
עם היוודע השריפה, למקום הוזנקו לוחמי אש מתחנת אשדוד , קריית מלאכי וגן יבנה .הכוחות פעלו במשך שעות ארוכות בתנאים החום והרוחות המורכבים, על מנת לבלום את התפשטות האש ולמנוע פגיעה בבתים ובשטחים חקלאיים סמוכים.
כאמור, לאחר מאבק של כמה שעות, הושגה שליטה מלאה באירוע, אין נפגעים בנפש אך במקום נגרם נזק נרחב לצמחייה. בכבאות והצלה לישראל שבים ומזכירים לציבור להימנע מהדלקת אש בשטחים פתוחים – במיוחד בימים חמים ויבשים אלו – ולהישמע להנחיות שירותי הכבאות וההצלה.
