סוריה תמנע מאדמתה לשמש לצורך איום כלפי מדינות זרות, כך התחייב נשיא סוריה הזמני אחמד א-שרע (אל-ג'ולאני) בריאיון לניו יורק טיימס אשר התפרסם היום (רביעי), במסגרתו טען שכל נוכחות צבאית זרה במדינה תיקח בחשבון עיקרון זה.
"סוריה הייתה מחויבת מההתחלה, עוד לפני שהגענו לדמשק, למנוע מאדמתה לשמש בכל צורה שהיא לצורך איום כלפי מדינות זרות", אמר אל-ג'ולאני והתייחס בנוסף להסכמים צבאיים אפשריים עם מדינות זרות אשר שואפות לקיים נוכחות במדינה: "אמרנו לכולם, נוכחות צבאית שכזו צריכה להבטיח את עצמאותה, ביטחונה ויציבותה של סוריה ולהבטיח שלא תיצור איום או סכנה כלפי מדינות אחרות".

א-שרע התייחס באופן ספציפי ליחסים בין משטרו החדש ורוסיה, אשר תמכה באופן נרחב בנשיא המודח בשאר אסד, והודה כי יצטרך את סיועה של מוסקבה בהמשך. "רוסיה היא חברה קבועה במועצת הביטחון, הנשק הסורי הוא כולו רוסי ובין המדינות יש הסכמי מזון ואנרגיה רבים שסוריה הסתמכה עליהם במשך שנים", אמר והדגיש: "נצטרך לקחת את האינטרסים הסוריים הללו בחשבון".
כזכור, לאחר שנפל שלטונו בסוף השנה האחרונה, הרודן המודח בשאר אסד נמלט למוסקבה. במסגרת הריאיון, א-שרע הודה לראשונה כי ביקש מרוסיה להסגיר את אסד כאחד מהתנאים לשמר את נוכחותם הצבאית במדינה, אולם הקרמלין סירב לדרישה זו. יחד עם זאת, לדבריו בדמשק עדיין פתוחים לשאת ולתת אתו.

הנשיא הזמני התייחס בנוסף לסנקציות המוטלות על סוריה, ורמז כי חלק מהדרישות האמריקאיות שהוצגו לדמשק כתנאי להסרתן מעט מוגזמות. כמו כן, לדבריו, לפני שהמורדים בראשותו תפסו את השלטון הכלכלה במדינה נהרסה לחלוטין. "כאוס בסוריה יפגע לא רק במדינות השכנות, אלא בכל העולם", הזהיר.
