במסגרת הסכם קיבוצי ייעודי, משרד החינוך ומשרד האוצר החליטו להוסיף תפקיד חדש של גננת צוות בגני הילדים הרשמיים במערכת החינוך. המהלך נועד לספק פתרון למצוקת מילוי המקום בגנים, ולאפשר המשך פעילות סדירה גם במקרה של היעדרות הגננת הקבועה.
התפקיד החדש יתווסף בגני הילדים של החינוך הרגיל והחינוך המיוחד, במטרה לספק מענה קבוע וארוך טווח לבעיית היעדרויות קצרות טווח של גננות. העסקת צוות הסיוע בגני הילדים לגילאי 3-6 נועדה להבטיח להורים ולתלמידים שגרה לימודית רציפה ומסגרת יציבה, באמצעות נשות צוות מקצועיות ומיומנות.

בימים בהם לא יידרש מילוי מקום, הגננות ישובצו לתגבור במוסדות שבהם יש צורך בחיזוק צוות קיים. נכון לשנת הלימודים הנוכחית מועסקות כ-22,650 גננות במערכת החינוך הרשמית, ובזכות המהלך צפויות להצטרף למערכת מאות גננות צוות נוספות.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בירך על ההסכם והדגיש כי "ההסכם הזה מוכיח שגם בתקופה מאתגרת כלכלית ולאומית אנחנו פועלים בנחישות למען ההורים והתלמידים. שיתוף הפעולה לפתרון המצוקה בגני הילדים הוא הוכחה לכך שכאשר יש אמון ומטרה משותפת, אפשר להניח את המחלוקות בצד ולעבוד יחד".

שר החינוך יואב קיש טען כי הוספת התפקיד נותנת מענה מדויק לצורך שעולה מהשטח, והסביר כי "בימים כאלה, הילדים, צוותי החינוך וההורים זקוקים יותר מכל ליציבות ולרציפות לימודית. זה צעד חשוב בדרך לעמידה באחריות שלנו".
גם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד בירכה על המהלך וציינה כי יש להרחיב את המודל גם לבתי הספר, שגם בהם מורגשת מצוקה קשה של מחסור בכוח אדם למילוי מקום.
