החוק האוסר על התניית תשלום בכרטיסי אשראי בסכום מינימלי נכנס היום (רביעי) לתוקף, לאחר שאושר במליאת הכנסת בתחילת החודש. החל מהיום, כל בעל עסק שיפר את החוק ייקנס בסכומים גבוהים.
מהרשות להגנת הצרכן נמסר כי הציבור הישראלי רגיל לשלם בכרטיסי אשראי: "אין שום סיבה שאדם יאלץ לקנות עוד מוצרים רק על מנת להגיע לסכום מינימלי".

כזכור, החוק אושר בקריאה שניה ושלישית בחודש שעבר, בתמיכה של 10 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים. בעל עסק שיפר את החוק ייקנס בסכום של 7,000 עד 22,000 שקלים.
בדברי ההסבר לחוק נכתב כי למרות שעמלת הסליקה של בתי העסק על שימוש הצרכנים בכרטיסי אשראי מחושבת לפי אחוזים, ישנם עסקים שמתנים את התשלום בדרך זו בסכום רכישה מזערי: "התנהלות זו פוגעת בצרכנים, שעלולים לרכוש מוצרים שלא תכננו לרכוש מלכתחילה".
