accessibility-icon
share-icon
צילום: הדס פרוש, פלאש 90
צילום: הדס פרוש, פלאש 90

החוק נכנס לתוקף: מהיום אפשר לשלם באשראי – בלי סכום מינימלי

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

כה ניסן ה'תשפה (23.04.25)

24

16

like

112

dislike

החוק האוסר על התניית תשלום בכרטיסי אשראי בסכום מינימלי נכנס לתוקף • כל בעל עסק שיפר את החוק יקנס בסכומים של 7,000 עד 22,000 שקלים • הרשות להגנת הצרכן: "אין שום סיבה שאדם יאלץ לקנות עוד מוצרים רק על מנת להגיע לסכום מינימלי"


החוק האוסר על התניית תשלום בכרטיסי אשראי בסכום מינימלי נכנס היום (רביעי) לתוקף, לאחר שאושר במליאת הכנסת בתחילת החודש. החל מהיום, כל בעל עסק שיפר את החוק ייקנס בסכומים גבוהים.

מהרשות להגנת הצרכן נמסר כי הציבור הישראלי רגיל לשלם בכרטיסי אשראי: "אין שום סיבה שאדם יאלץ לקנות עוד מוצרים רק על מנת להגיע לסכום מינימלי".

maximize-image
תשלום באשראי, אלוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

כזכור, החוק אושר בקריאה שניה ושלישית בחודש שעבר, בתמיכה של 10 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים. בעל עסק שיפר את החוק ייקנס בסכום של 7,000 עד 22,000 שקלים.

בדברי ההסבר לחוק נכתב כי למרות שעמלת הסליקה של בתי העסק על שימוש הצרכנים בכרטיסי אשראי מחושבת לפי אחוזים, ישנם עסקים שמתנים את התשלום בדרך זו בסכום רכישה מזערי: "התנהלות זו פוגעת בצרכנים, שעלולים לרכוש מוצרים שלא תכננו לרכוש מלכתחילה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News