שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, הציע לממשל הנשיא דונלד טראמפ חוזים בשווי עשרות מיליארדי דולרים להקמת 19 כורים גרעיניים "למטרות אזרחיות" ברפובליקה האסלאמית.
עראקצ'י סבור שטראמפ היה ונותר איש עסקים ולא מדינאי, ולכן יש לדבר איתו בשפה שמוכרת לו. לדבריו, איראן יכולה לאושש את תעשיית האנרגייה הגרעינית המקרטעת של ארה"ב, אך התנאים הם יכולת העשרת אורניום איראנית עצמאית, והשארת תוכנית הטילים והתמיכה האיראנית בפרוקסיז ברחבי המזה"ת מחוץ להסכם.

את הדברים כתב עראקצ'י בנאום שהיה אמור לשאת באמצעות הזום בכנס של מכון המחקר קרנגי – אירוע שבוטל ברגע האחרון. הנאום הוא מלאכת מחשבת של גזלייטינג, שקרים ותחמנות, ועראקצ'י מציג בו את איראן כמדינה שהיא נופת צופים, אשר בכלל מעוניינת ביכולת גרעינית כדי לייצר חשמל ירוק שאינו פוגע באיכות הסביבה.
עם זאת, ולמרות הניסיונות האיראניים, רה"מ נתניהו יצא מרוצה מאוד משיחת הטלפון עם הנשיא טראמפ הערב, שהתמקדה בעיקר באיראן, וגם הנשיא צייץ לאחר השיחה כי "אנחנו באותו צד בכל הנושאים".
