accessibility-icon
share-icon
צילום: ערוץ 14

הביקורת בצה"ל על שיטת הפשיטות של הרמטכ"ל לשעבר הרצי הלוי

נועם אמיר

נועם אמיר

כד ניסן ה'תשפה (22.04.25)

56

22

like

3

dislike

גורם בכיר בצה"ל מותח ביקרות קשה על שיטת הפשיטות של הרמטכ"ל הקודם ואלוף פיקוד דרום לשעבר • לדבריו, לוחמינו לא פעלו כלל בשטחים הבנויים ולא השמידו מנהרות בגזרת רפיח • "המטרה כרגע היא להיכנס לתא שטח ולא לחזור אליו, והשמדה מוחלטת של כל תשתיות מעל ומתחת לקרקע", מסר


גורם צבאי בכיר שוחח היום (שלישי) עם חדשות 14, ומתח ביקורת חריפה על שיטת הפעולה הקודמת, של הרמטכ"ל לשעבר הרצי הלוי, ומפקד פיקוד דרום היוצא ירון פינקלמן. לדבריו, לוחמינו לא פעלו כלל בשטחים הבנויים ולא השמידו מנהרות בגזרת רפיח.

"בעבר לא נכנסו לכל השטחים הבנויים. אל תיתנו למראות ההרס להטעות אתכם. זו גם הסיבה שיש פער במידע על השמדת המנהרות. בחלק מהמנהרות שהשמדנו, מצאנו סימנים של מחבלים ששהו בהם עד לא מזמן", מסר הגורם הבכיר והדגיש: "לא מצאנו סימנים המעידים לכך שהיו כאן או שיש כאן לאחרונה חטופים".

maximize-image
לוחמי גולני ברפיח | צילום: דו"צ

הגורם הוסיף: "תם עידן הפשיטות. המטרה כרגע היא להיכנס לתא שטח ולא לחזור אליו, והשמדה מוחלטת של כל תשתיות מעל ומתחת לקרקע. בכל מקום שנטפל, מחבלים לא יוכלו לחזור דרך מנהרות. חטיבת רפיח הוכרעה". זה אומר בעצם שנשארו ממנה פירורים של מחבלים במספרים מאוד בודדים.

המספר המדויק של המחבלים שנשארו נאסר לפרסום על ידי הצנזורה. מה שמעניין כאן, זה שבעצם צה"ל חוזר עם חליפה חדשה, רמטכ״ל חדש, מפקד פיקוד דרום חדש, ומה שהם רואים בשטח באופן מפתיע, לא דומה למה שסיפרו לנו שקרה בקדנציה הקודמת.

עקבו אחרינו גם ב-Google News