מלחמת האזרחים בסודן: למעלה מ-30 בני אדם נהרגו בעיר אל-פאשר שבצפון דארפור, בעקבות מתקפה של מיליציות המתנגדות לשלטון נגד עמדות צבא סודן – כך לפי דיווחים שמגיעים היום (שלישי) מתוך המדינה.
הקרבות, שנמשכו גם אתמול, כללו הפגזות של אזורי מגורים ושווקים פתוחים, והובילו לעשרות פצועים נוספים. מיליציית ה-RSF, שמנסה להשלים את שליטתה באזור דארפור, מנסה כבר שנה לכבוש את אל-פאשר – העיר הגדולה האחרונה שעדיין בשליטת הממשלה.

לפי נתוני האו"ם, רק בשבוע שעבר נהרגו יותר מ-400 בני אדם בקרבות באזור מחנות הפליטים זמזם ואבו שוק, שמהם נמלטו כ-400 אלף איש. מחנה זמזם, מהגדולים בסודן, נפל לידי RSF ואינו נגיש עוד לארגוני הסיוע.
במקביל, הודיע מפקד ה-RSF מוחמד חמדאן דגאלו על הקמת ממשל מתחרה בשטחים שבשליטתם – צעד שהעלה חשש לחלוקת המדינה או להסלמה לעימות מתמשך בדומה ללוב. ההצהרה גונתה על ידי האו"ם וארה"ב, שדחו את הניסיון להקים ממשלה נפרדת.
מאז פרוץ מלחמת האזרחים באפריל 2023 נהרגו לפחות 24 אלף איש, וכ-13 מיליון הפכו לפליטים – כולל ארבעה מיליון שברחו למדינות שכנות. האו"ם וארגוני זכויות אדם מאשימים את הצדדים בפשעי מלחמה, אונס המוני ורצח על רקע אתני.
