accessibility-icon
share-icon
 צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

איבד את הנתונים באייפון, ותובע את אפל ב-5 מיליון דולר

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

כד ניסן ה'תשפה (22.04.25)

2

1

like

0

dislike

על פי דיווח בוושינגטון פוסט, תושב מינסוטה תובע את חברת הענק בסכום עתק בשל מה שהוא מתאר כ"חוסר רצון" של החברה לעזור לו לשחזר את הנתונים שלו שנגנבו ומאשים אותם בסיוע "לפעילות הפלילית של ההאקרים"


מייקל מת'יוס, תושב מינסוטה, הגיש בחודש ינואר תביעת ענק נגד חברת אפל בבית המשפט הפדרלי בצפון קליפורניה, בטענה כי איבד גישה לכל "חייו הדיגיטליים" לאחר שמכשיר האייפון שלו נגנב על ידי כייסים בסקוטסדייל, אריזונה, כך על פי דיווח אתמול (שלישי) בוושינגטון פוסט.

בתביעה, מת'יוס דורש גישה לכ-2 טרה-בייט (2000 GB) של נתונים, הכוללים תמונות, מוזיקה, החזרי מס ומחקר הקשור לעבודה, וכן פיצוי של לפחות 5 מיליון דולר. לדבריו, אובדן הנתונים גרם לסגירת חברת הייעוץ הטכנולוגי שלו.

maximize-image
הנתונים נמחקו, והחברה לא סייעה, אייפון 16 | צילום מסך מתוך עמוד היוטיוב של אפל
הגנב גילה את קוד הנעילה של המכשיר – וגם את ההגנה המתקדמת

הבעיה המרכזית, על פי כתב התביעה, נעוצה במפתח ההתאוששות (Recovery Key), תכונה של הגנת הנתונים המתקדמת (ADP) של אפל, המשמשת לאיפוס סיסמה ושחזור חשבון. מפתח זה, בן 28 ספרות, נועד לאפשר למשתמשים גישה מחודשת לחשבונם. אולם, במקרה של מת'יוס, נראה כי הגנב השתמש במפתח זה לאחר שגילה את קוד הנעילה של המכשיר, שינה את סיסמת ה-Apple ID ואף הפעיל או שינה את מפתח ההתאוששות. כתוצאה מכך, מת'יוס איבד את היכולת לשחזר את חשבונו.

התביעה טוענת כי אפל מסוגלת להתערב במצב זה, אך בוחרת שלא לעשות זו. עורך הדין של מת'יוס, קיי. ג'ון ברייר, טוען כי סירובה של אפל לאפשר גישה לנתונים, למרות ראיות ברורות לכך שהחשבון שייך למת'יוס, הוא "בלתי נסבל". לדבריו, בכך אפל "מסייעת לפעילות הפלילית של ההאקרים".

התביעה נמצאת כעת בשלב הגילוי, שצפוי להימשך בין שישה לשמונה חודשים.
אפל לא התייחסה ישירות למקרה, אך מסרה כי היא "מביעה אמפתיה כלפי קורבנות פשיעה" וכי היא "מתייחסת ברצינות רבה לכל התקפה על משתמשיה, נדירות ככל שיהיו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News