accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

מקור איראני: מופתעים לטובה משיחות הגרעין עם ארצות הברית

רון דויטש

רון דויטש

כד ניסן ה'תשפה (22.04.25)

21

0

like

5

dislike

מקור איראני מסר לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד", כי בטהראן מופתעים לטובה מהתנהלות המשא ומתן מול ארצות הברית עד כה • לטענת המקור, הדרישות האמריקאיות אינן גבוהות ונראה שהאמריקאים מכירים באופן עקרוני בזכותה של טהראן להעשיר אורניום • לדבריו, ניתן להגיע להסכם בתוך חודשיים או אף מוקדם יותר


בטהראן מופתעים לטובה מהתנהלות המשא ומתן מול ארצות הברית עד כה, כך מסר מקור איראני שהוגדר "יודע דבר" לעיתון הקטארי אל-ערבי אל-ג'דיד היום (שלישי), כאשר לטענתו ישנה בוושינגטון הכרה עקרונית בזכותה של טהראן להעשיר אורניום.

המקור ציין בנוסף כי במסגרת השיחות אשר נמשכות "באופן שעולה על הציפיות", נראה שהדרישות האמריקאיות "אינן גבוהות" מה שלדבריו נותן מומנטום למגעים. כמו כן, לטענתו לא הוצגו עד כה דרישות נוספות שאינן מתחום הגרעין, והצדדים עשויים להגיע להסכם בתוך חודשיים "או אף מוקדם יותר".

maximize-image
images-count1+
שליח טראמפ למזה"ת, סטיב וויטקוף | צילום: שאטרסטוק

דברי המקור באים יממה לפני סבב המגעים השלישי בין וושינגטון לטהראן אשר צפוי להתקיים בעומאן. לאחר הסבב האחרון שהתקיים בשבת, משרד החוץ העומאני פרסם הודעה בה נכתב פרסם הודעה בה נכתב שהצדדים הסכימו להיכנס לשלב הבא של השיחות, במטרה להגיע להסכם שיוודא כי איראן "נקייה לחלוטין מנשק גרעיני ומסנקציות", אך כאשר ביכולתה לפתח אנרגיה גרעינית "לצרכי שלום".

כזכור, סוגיית העשרת האורניום היא אחת הסוגיות המרכזיות אשר עומדות בלב המשא ומתן, מלבד הדרישה האמריקאית לעסוק בנוסף גם בתוכנית הטילים האיראנית. יועצו הקרוב של טראמפ, סטיב ויטקוף, אשר עמד בראש המשלח האמריקאית לשיחות, פרסם לאחרונה פוסט בחשבונו הרשמי ב-"X" ובו הבהיר כי כל הסכם סופי עם איראן חייב לכלול עצירה והשמדה של תוכנית ההעשרה שלה.

maximize-image
images-count1+
המתקן הגרעיני בנתנז | צילום: רויטרס

בתגובה, שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י הדגיש כי העשרת האורניום אינה פתוחה למשא ומתן ואמר כי "אם האמריקאים יגיעו עם גישה בונה, אני מקווה שנוכל להתחיל בשיחות על מסגרת להסכם אפשרי, אבל אם הם ימשיכו עם גישה לעומתית – ניתקל בקשיים".

 

עקבו אחרינו גם ב-Google News