קוף מסוג למור קטה – חיה שנמצאת בסכנת הכחדה עולמית, נתפסה אמש (שני) בבית פרטי בנתניה על ידי משטרת ישראל. בנוסף, נתפסו בבית חוחיות, זיקיות מצריות ופוחלץ של צבי ישראלי. כל בעלי החיים שנמצאו הועברו לחזקת רשות הטבע והגנים.
בעלי החיים נמצאו במקרה – לאחר שהמשטרה פתחה בחקירה בגלל קבלת דיווח על מטען נפץ שהתפוצץ בבניין באבן יהודה. עם התקדמות החקירה עצרו השוטרים חמישה חשודים במעורבות בהנחת המטען.

במסגרת החקירה, השוטרים ערכו חיפוש בביתו של אחד החשודים במקרה, ובו נמצאו ונתפסו חיות הבר. בנוסף תפסו הבלשים אקדח איירסופט וחומרים החשודים כסם מסוג דוסה ומריחואנה. למקום הוזעקו פקחי רשות הטבע והגנים, שלקחו לחזקתם את ערכי הטבע המוגנים להמשך טיפול.
"זו הפעם הראשונה בישראל שאנו מוצאים בבית פרטי למור – חיה מאוד מורכבת ורגישה לגידול שאסורה בגידול פרטי", סיפר אורי לניאל, מנהל תחום חיות בר בשבייה ברשות הטבע והגנים, "זהו עוד מקרה חמור של התעללות בבעלי חיים".

"הלמור האומלל הוחזק בבדידות, בצורה לא נאותה וקיבל אוכל שאינו מתאים לו", סיפר לניאל, והוסיף כי מצבו הבריאותי לא טוב. מקורו של הלמור הוא במדגסקר. בעבר, הוחזק בעל החיים בארץ בגני חיות ופינות חי, היום כמעט כלל הלמורים מוחזקים בגני חיות בלבד.
"הזיקיות שנמצאו בתפיסה הן זיקיות עם פוטנציאל להיות מין פולש – שיכולות להזיק לטבע המקומי מאוד", אמר לניאל, והדגיש כי "נמשיך להציל כל חיית בר הנמצאת בשבייה בניגוד לחוק. מקרה זה רק מחזק את דרישתנו ארוכת השנים לשנות את מתחם הענישה כדי לייצר הרתעה".
