בערוץ הפרו-קטרי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דווח אתמול (שני) כי משלחת ישראלית הגיעה לבירה המצרית קהיר להמשך המשא ומתן מול ארגון הטרור הרצחני חמאס למען שחרור החטופים. מקור אמר כי המשלחת הגיעה לקהיר בשליחות ממשלתית וככל הנראה הדבר הגיע בעקבות לחץ אמריקאי.
לפי המקור, "הלחצים של ארה"ב עולים בקנה אחד עם לחצי השטח העומדים בפני צבא הכיבוש", נכתב וצוין כי המשלחת נפגשה אתמול עם צוות התיווך המצרי משירות הביון הכללי. על הפרק נדונה הצעת חמאס בנוגע להיערכות לעסקה כוללת.

גורם מדיני: המגעים לעסקה נמשכים באמצעות המתווכות
מקור מצרי הבקיא במאמצי התיווך של קהיר בין חמאס לממשלת ישראל חשף בפני הערוץ הפרו-קטרי כי משלחת ישראלית הגיעה לבירה המצרית בשליחות ממשלתית על מנת למצוא פרצה להמשך המו"מ התקוע. לדבריו, המשלחת הגיעה ביום ראשון בערב ונפגשה אתמול עם צוות התיווך המצרי משירות הביון הכללי.
הם דנו בהתפתחויות האחרונות במלחמה, ובהצעה שהציג ארגון הטרור הרצחני במהלך נאומו האחרון של ראש משלחת המ"ומ של חמאס ח'ליל אל-חיה בנוגע להכנות לעסקה כוללת לסיום המלחמה בעזה.

שר האוצר סמוטריץ': "החזרת החטופים היא לא המטרה העליונה"
על פי המקור, המשלחת הישראלית נקבה בשמות ספציפיים של חטופים שישוחררו, מה שמרמז כי ביקור המשלחת בקהיר היה כנראה תחת לחץ אמריקאי כיוון שבין היתר דרשו את שחרור החטופים בעלי אזרחות אמריקאית.
המקור חזה פריצת דרך במשא ומתן בימים הקרובים, וציין כי הלחץ האמריקאי לשחרר את החטופים עולה בקנה אחד עם הלחץ שהופעל על הצבא הישראלי בשטח "בעקבות ניסיונות להיכנס לשכונות מגורים", נכתב.
