ברשתות הערביות דיווחו הלילה (בין שני לשלישי) על גל תקיפות נרחב שפתחו כוחותינו מצפון ועד דרום רצועת עזה. לפי הדיווחים ישנם הרוגים כתוצאה מהתקיפות.
נאמר כי כוחותינו פתחו בגל תקיפות נרחב שמטרתו הייתה בעיקר השמדת הדחפורים והציוד הכבד שנותרו בעזה, מח'אן יונס ועד ג'באליה ורחוב אל-תלתיני. "ההגנה האזרחית לא מצליחה לחלץ את הפצועים מתחת להריסות, ולעיריות חסר ציוד, כי הכיבוש הורג אנשים והורג את כלי החילוץ שלהם", נכתב ברשתות.
طائرات الاحتلال تشن غارة في منطقة الكتيبة بمدينة خان يونس جنوبي قطاع غزة#الكيان_الصهيوني_الارهابي pic.twitter.com/RcsdMrsVqm
— ٍñäþīlä fäḑễl (@NabilaFadel6060) April 22, 2025
כמו כן, דווח כי כוחותינו הפציצו מהאוויר באזור אל-קטיבה שבח'אן יונס, דרום רצועת עזה, וכתוצאה מהתקיפה פרצה שריפה במקום. בנוסף, דווח על תקיפה אווירית שלישית שכוונה לעבר רחוב אל-תלתיני שבמרכז העיר עזה, צפון הרצועה.
צפו בתיעודים:
שריפה בח'אן יונס
🔴 اشتعال النيران جراء غارة من طائرات الاحتلال في منطقة الكتيبة وسط مدينة خانيونس جنوبي قطاع غزة pic.twitter.com/Sq8y624wCJ
— ساحات – عاجل 🇵🇸 (@Sa7atPlBreaking) April 22, 2025
תקיפה במרכז העיר עזה
🔴 غارة جوية ثالثة من طائرات الاحتلال تستهدف شارع الثلاثيني وسط مدينة غزة pic.twitter.com/6HowzV9niJ
— ساحات – عاجل 🇵🇸 (@Sa7atPlBreaking) April 22, 2025
כזכור, אמש התראיין שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לתוכנית "הפטריוטים", והתייחס למלחמה בעזה ולסערה שהתעוררה סביב דבריו בעניין החטופים. "אני הייתי פה מיד אחרי שנחתמה העסקה, ואמרתי בצורה חד משמעית שאנחנו נחזור להילחם אחרת לחלוטין: כדי להכריע, כדי לנצח, כדי להשמיד את חמאס, לכבוש את רצועת עזה להחיל בה ממשל צבאי, לקחת להם שטח ולהבהיר כלפי פנים וכלפי חוץ שמי שמתעסק איתנו נמחק".

סמוטריץ': "אם לא ננצח – אין הצדקת קיום לממשלה הזאת"
"אבל לצערי זה לא מה שקורה", המשיך, "אני חושב שהגיעה העת להתנפל על עזה. אם זה לא יקרה – אין הצדקת קיום לממשלה הזאת". לדברי סמוטריץ', אין כרגע מלחמה ברצועה. לטענתו, יש מבצע צבאי טוב שמטרתו להיות מנוף לחץ להחזרת החטופים.
