ראש האופוזיציה יאיר לפיד הזהיר היום (ראשון) בהצהרה לתקשורת מפני הסתה. לדבריו, "אנחנו בדרך לאסון נוסף. הפעם זה יבוא מבפנים. רמות ההסתה והטירוף הן חסרות תקדים. יהיה פה רצח פוליטי. יהודים יהרגו יהודים".
לפיד לא דיבר על ההסתה החמורה נגד ראש הממשלה. לטענתו, "האיומים הרבים ביותר הם נגד ראש השב״כ, רונן בר". הוא תקף: "מפלגת השלטון הישראלית, הליכוד, הוציאה הודעה רשמית שבה נאמר, ״רונן בר הופך חלקים בשב״כ למיליציה פרטית של הדיפ-סטייט״. לאמירה כזו יש השלכות. הם יודעים בדיוק מה זה עושה לחלק מהתומכים שלהם".

יו"ר מפלגת יש עתיד קרא: "אני קורא לראש הממשלה, תעצור את זה. זה עליך. תשתיק את השרים שלך, את הבן שלך במיאמי, במקום לתת גב להסתה, תן גב לשב"כ, לכוחות הביטחון, למערכות שמחזיקות את המדינה הזו בחיים. לא תוכל להגיד אחר כך ״לא ידעתי״. הפעם זה לא יצליח לך. אתה כן יודע, אתה חלק מזה, אתה צריך להפסיק את זה".
בהתייחסו לאיומים נגד נתניהו אמר: "יש הסתה נגד ראש הממשלה. גם היא צריכה להפסק. מי שמסית לאלימות צריך להיעצר. אלא שזוהי סימטריה מזוייפת. האחריות היא קודם כל של ראש הממשלה ואנשיו. מי שנבחר לנהל את המדינה אחראי למה שקורה בה. אחראי לשבעה-באוקטובר, אחראי להסתה. להתבכיין ולהתלונן שמסיתים גם נגדך זה לא תירוץ ולא תשובה ובטח לא מנהיגות".
