הראשון לציון הרב דוד יוסף הספיד היום (ראשון) את הרב מאיר ניסים מאזוז זצ"ל, ונצפה כשהוא עושה זאת בעודו לבוש בגלימה שחורה, כאשר הפעם האחרונה בה הראשון לציון לבש גלימה שכזו הייתה כאשר הרב יצחק יוסף התאבל על אביו, הרב עובדיה זצ"ל בשנת 2013.
לפי המנהג, הגלימה השחורה של הראשון לציון נלבשת בעתות אבל. בניגוד לגלימת הראשון לציון המסורתית, גלימה זו היא שחורה כולה, ללא עיטורי הזהב המקשטים את הגלימה הרגילה.

גם הרב עובדיה יוסף נהג ללבוש את הגלימה השחורה, כאשר התאבל על גדולי ישראל. בין היתר, הרב לבש את הגלימה בהלוויית ראש ישיבת פורת יוסף הרב יהודה צדקה, וכן לאחר פטירת אביו.
