הערוצים שהיו אמורים לשרת את הציבור – חטאו אתמול לתפקידם. אמש (שבת), ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הצהרה חשובה לאומה. לא פוליטיקה, לא תעמולה. הצהרה שעסקה בלב ליבו של המצב – החטופים, המלחמה, ואיראן.
ובכל זאת, בזמן שהציבור ישב במתח, וחיפש בשידור חי את הנאום של ראש ממשלה, שמנהיג מדינה בזמן מלחמה, לאומה – בערוצים 13 ו-12 קיבלו החלטה אחרת: לקטוע. פשוט ככה. נתניהו מדבר – הם מעבירים נושא.

בכאן 11 בכלל החליטו לא לשדר את ההצהרה בזמן אמת, אפילו לא באופן חלקי. רק בדיעבד, אחרי שכולם כבר שמעו את עיקרי הדברים – בחרו להראות לציבור 2.5 דקות בלבד מתוך נאום של יותר מעשר. ולמה דווקא את הדקות האלו? שאלה מצוינת. התשובה, ברורה מאליו.
בערוץ 12 ו-13 שידרו חלק קצר מההצהרה – ואז חתכו. בלי שום סיבה עניינית. בלי שום כבוד לצופים. בלי שום אחריות ציבורית. רק הם יחליטו מה מגיע לכם לשמוע, ומתי.

ומי כן שידר את ההצהרה במלואה, בלי צנזורה, בלי עריכה, בלי אג’נדה? ערוץ 14. כן, הערוץ שלא משחק את משחקי הפוזיציה, אלא באמת מאמין שעם ישראל ראוי לדעת מה אומר ראש ממשלתו – גם אם זה לא מתאים לקו המערכתי של עורכי המהדורה.
הבעיה כאן היא לא פוליטית. לא משנה מה דעתך על נתניהו – כשיש מלחמה, כשמדברים על חיי חטופים, על איום גרעיני, על עקרונות מוסריים של מדינה – זה תפקידה של התקשורת לשדר, לא לערוך. להעביר, לא לסנן.
בימים בהם הציבור כמה לאמת, כמה לשקיפות, כמה למנהיגות – דווקא אז התקשורת הממוסדת בוחרת לחתוך, להשתיק, ולהנדס תודעה. זה מזמן כבר לא עיתונות – זה קמפיין. וזה בדיוק ההבדל בין ערוצי "המיינסטרים" לבין ערוץ אחד שמחזיר לתקשורת את כבודה האבוד. ערוץ שמשמיע קול, כזה שמזמן כבר הפך בעצמו למיינסטרים.
