רה"מ בנימין נתניהו התייחס בהצהרה המיוחדת שמסר אמש (מוצ"ש) לטענה החוזרת ונשמעת לפיה ישראל יכולה לחתום על עסקה, להחזיר את כל החטופים ולאחר מכן לחזור להלחם ברצועה: "החמאס הם חבורת רוצחים מתועבים, אבל טיפשים הם לא".
תחילה, הזכיר ראש הממשלה את "תנאי הכניעה" שארגון הטרור חמאס דורש מישראל ואמר: "איזה מנהיג אחראי בישראל יכול לקבל אותם אחרי השבעה באוקטובר? אני בוודאי לא. אני בטוח שגם אתם לא".

"אלה מתוכינו שקוראים לנו להיכנע לתכתיבי החמאס אומרים לנו: 'תתקפלו עכשיו, תצאו מעזה ומציר פילדלפי, תרמו את החמאס ותבטיחו שלא תחזרו להילחם, ואחרי שחמאס יחזיר את כל החטופים – תחזרו להילחם'" אמר רה"מ והוסיף כי "האבסורד הכי גדול זה שהם אומרים את זה באולפנים בריש גלי כשהחמאס צופה בהם".
"חמאס דורשים ערבויות בין-לאומיות כובלות שאינן מאפשרות את אשליית 'התרמית' שמציעים לנו כל 'המומחים' מטעם עצמם באולפנים", הסביר נתניהו, וטען כי כל אלו שמציעים לפנות למהלך כזה לא מבינים איך פועלת המערכת הבין-לאומית.

פעילות כוחות חטיבת גולני במרחב רפיח | צילום: דובר צה"ל
"אף אחד, ודאי לא ארצות-הברית – גם לא סין, גם לא רוסיה, גם לא חברות אחרות במועצת הביטחון – אף אחד לא ישתף-פעולה עם תרמית כזאת", אמר ראש הממשלה, והדגיש כי מהלך כזה יהפוך את החזרה למלחמה לבלתי-אפשרית: "לא תהיה לנו שום לגיטימציה לעשות זאת".
"זכרו באיזו מהירות איבדה ישראל את הלגיטימציה הבין-לאומית למלחמה הצודקת ביותר בתולדותינו", אמר ראש הממשלה, והבהיר כי ישראל לא תפנה למהלך הכולל תרמית: "אין פייק התחייבות. אם נתחייב לא להילחם, לא נוכל לחזור להילחם בעזה".
"כתנאי לסיום המלחמה, החמאס דורש נסיגה מוחלטת של צה"ל מהרצועה, כולל נסיגה מציר פילדלפי ומרצועת הביטחון שמגנה על תושבי ישראל מפני טרור החמאס", סיכם ראש הממשלה, "אני רוצה לשאול אתכם: האם לוחמינו נלחמו לשווא? האם גיבורינו נפלו ונפצעו לשווא?"
