accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

תימן: הפצצות אמריקאיות עזות בחודיידה וצנעא

רון דויטש

רון דויטש

כא ניסן ה'תשפה (19.04.25)

2

4

like

0

dislike

ערוץ המזוהה עם ארגון הטרור החות'י דיווח על תקיפות אמריקאיות נרחבות בבירה צנעא ובאזור חודיידה • תקיפות אמריקאיות נוספות אירעו אמש במספר מחוזות בתימן • בתוך כך, דווח כי מספר ההרוגים בתקיפה האמריקאית על נמל ראס עיסא עלה ל-80


ערוץ "אל-מסירה" המזוהה עם ארגון הטרור החות'י, דיווח היום (שבת) על סדרה של תקיפות אמריקאיות בעיר הבירה צנעא, זאת בנוסף לשרשת של 13 תקיפות באזור הנמל ושדה התעופה של חודיידה, וכן תקיפה נוספת באזור מחוז מארב בדרום-מערב תימן.

בתוך כך, אמש דווח בתימן על תקיפות נוספות של צבא ארה"ב כנגד שורת מחוזות בהן צנעא וסעדה. זאת, כאשר במקביל הרשויות החות'יות דיווחו כי מספר ההרוגים בתקיפה האמריקאית כנגד מסוף הדלקים בראס עיסא עלה ל-80, נוסף על 150 פצועים.

maximize-image
מחבלים חות'ים | צילום: רויטרס

כזכור, מוקדם יותר תקפו כוחות אמריקאים את נמל ראס-עיסא שבאזור חודיידה במערב תימן. לפי הודעת פיקוד המרכז האמריקאי, הפעולה נועדה לפגוע ישירות במקורות ההכנסה של החות'ים הנתמכים על ידי איראן, ולמנוע מהם המשך שימוש במשאבי דלק למימון פעולות טרור.

נמל ראס עיסא הוא אחד מהנמלים המרכזיים, שבשליטת ארגון הטרור החות'י, לצד נמל חודיידה אותו הפציצה ישראל מספר פעמים בשנה האחרונה. הנמל משמש את החות'ים לצורך ייבוא דלקים אותם הם מוכרים לציבור התימני – מה שמהווה אחד ממקורות ההכנסה המרכזיים עבורם.

עקבו אחרינו גם ב-Google News