accessibility-icon
share-icon
צילום: צילום מסך
צילום: צילום מסך

רה"מ נתניהו הבהיר: "לא נפסיק את המלחמה עד שחמאס יושמד"

נעמי רחליס

נעמי רחליס

כא ניסן ה'תשפה (19.04.25)

306

50

like

141

dislike

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לסירוב של חמאס לחתום על עסקה, שעשויה הייתה להחזיר מחצית מהחטופים חיים • בהצהרה לתקשורת רה"מ הבהיר: "דרישותיו יאפשרו לו להתחמש מחדש, לא נכנע"


ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (מוצאי שבת) הצהרה לתקשורת ובה התייחס לסוגיות הבוערות בישראל, ובפרט למלחמה מול ארגון הטרור הרצחני חמאס. לגבי המשא ומתן שמתנהל מולו, אמר: "דרישותיו יאפשרו לו להתחמש מחדש, לא נכנע".

לגבי המגעים לעסקה, טען: "חמאס שוב דחה הצעה שיכולה הייתה להביא לשחרור של מחצית מהחטופים בחיים, דרישותיו יאפשרו לו להתחמש מחדש". הוא הצהיר שלא ייכנע לתכתיבים של ארגון הטרור הרצחני: "לא נסיים את המלחמה לפני שהוא יושמד".

maximize-image
images-count5+
מחבלי חמאס ברצועת עזה | צילום: עלי חסאן, פלאש 90

לדבריו, "אם ניכנע לתכתיבי החמאס עכשיו, כל ההישגים האדירים שהשגנו בזכות לוחמינו, בזכות חללינו, בזכות פצועינו הגיבורים – כל ההישגים הללו פשוט יירדו לטמיון. כבר מתחילת המלחמה שמענו קריאות לסיומה – לסיומה בכניעה, והקריאות הללו התגברו לאחרונה.

"לו הייתי נכנע לקריאות הללו: לא היינו נכנסים לרפיח, לא היינו כובשים את ציר פילדלפי, לא היינו מבצעים את מבצע הביפרים, לא היינו מחסלים את סינואר, את דף, הניה וגם נסראללה, לא היינו יוצרים את התנאים לנפילת המשטר של אסד והפגיעה הקשה בציר של איראן, ולא היינו משנים את פני המזרח-התיכון. פשוט היינו ממשיכים לחיות תחת סכנה קיומית".

maximize-image
images-count5+
מחבלי חמאס ברצועת עזה | צילום: פלאש 90

עוד הוסיף נתניהו: "לכן אני רוצה להגיד לכם גם כמה מילים על איראן: אני מחויב למנוע מאיראן נשק גרעיני. אני לא מוותר על זה, אני לא מרפה מזה, ואני לא נסוג מזה. לא במלימיטר. אבל הכי משעשע, זה לשמוע את הביקורות שמשמיעים כל אלה שהתנגדו לפעולות הרבות שהובלתי במהלך השנים, כדי לפגוע בתוכנית הגרעין של איראן, כדי לעכב אותה.

"בלי הפעולות הללו, לאיראן כבר היה נשק גרעיני לפני 10 שנים. אבל רבים בחבורה הזאת שמדברים היום, התנגדו באופן שיטתי לכל הפעילות שעשיתי ולמדיניות התקיפה שהובלתי. אז כנראה שאין גבול לצביעות. ובאשר לשלוחה של איראן בעזה, אם לא נשלים את השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס, השבעה באוקטובר הבא, והחטיפות הבאות, הם רק שאלה של זמן".

maximize-image
images-count5+
איראן | צילום: שאטרסטוק

ראש הממשלה ציין: "בסוף השבוע הזה, החמאס שוב דחה הצעה, הצעה שהייתה יכולה להוביל לשחרור מחצית מהחטופים החיים שעדיין מצויים בעזה ולהשבת חללים רבים. החמאס דורש את סיום המלחמה והותרת שלטונו על כנו. הוא דורש גם נסיגה ישראלית מוחלטת מעזה, ושיקום עזה עם הכנסת הון התק שיאפשר לו להתחמש מחדש ולהכין שוב מתקפות עלינו.

"סיום המלחמה בתנאי כניעה אלה יעביר מסר לכל אויבי ישראל שבאמצעות חטיפת ישראלים, ניתן להוריד את מדינת ישראל על ברכיה. ניתן להכניע אותה. זהו גם מסר קטלני שהטרור משתלם, דבר שיפגע בביטחונו של העולם החופשי כולו. כמובן שבתנאים אלה, גם החזון החשוב של הנשיא טראמפ לא יוכל להתממש – החזון שישנה את פני עזה אחת ולתמיד, ויאפשר למדינתנו לחיות בביטחון".

maximize-image
images-count5+
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

בעקבות דברים אלו הוא הבהיר: "לא נסיים את מלחמת התקומה לפני שנשמיד את חמאס בעזה, לפני שנחזיר את כל חטופינו, ולפני שנבטיח שרצועת עזה לא תהווה עוד איום על ישראל. אותם גורמים בישראל שקוראים בצורה כל-כך חסרת-אחריות לסיום המלחמה בתנאי הכניעה של החמאס – מה הם עושים? הם מהדהדים מילה במילה את תעמולת החמאס. הם מתדלקים את המלחמה הפסיכולוגית האכזרית שהוא מנהל נגדנו וגם נגד המשפחות, והם מרחיקים – הם לא מקרבים – הם מרחיקים את שחרור חטופינו. הם משאירים אותם יותר זמן שם אצל החמאס".

לדבריו, "תנאי הכניעה של החמאס שהוצעו על ידה, הם לא חדשים. הוא דרש אותם פעם אחר פעם בכל עסקות השחרור. אבל איזה מנהיג אחראי בישראל יכול לקבל אותם אחרי השבעה באוקטובר? אני בוודאי לא. אני בטוח שגם אתם לא. אלה מתוכינו שקוראים לנו להיכנע לתכתיבי החמאס אומרים לנו: 'תתקפלו עכשיו, תצאו מעזה ומציר פילדלפי, תרמו את החמאס ותבטיחו שלא תחזרו להילחם, ואחרי שחמאס יחזיר את כל החטופים – תחזרו להילחם'.

maximize-image
images-count5+
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

"האבסורד הכי גדול – האבסורד הכי גדול – זה שהם אומרים את זה באולפנים בריש גלי כשהחמאס צופה בהם. אתם מבינים? הם בעצם אומרים לנו – 'תגידו לחמאס: אנחנו מודיעים לכם שאנחנו משקרים לכם – ותסכימו לזה'. החמאס הם חבורת רוצחים מתועבים, אבל טיפשים הם לא. הם דורשים ערבויות בין-לאומיות כובלות שאינן מאפשרות את אשליית 'התרמית' שמציעים לנו כל 'המומחים' מטעם עצמם באולפנים. אין להם מושג כיצד פועלת המערכת הבין-לאומית".

נתניהו ציין כי "אף אחד, ודאי לא ארצות-הברית – גם לא סין, גם לא רוסיה, גם לא חברות אחרות במועצת הביטחון – אף אחד לא ישתף-פעולה עם תרמית כזאת, דבר שיהפוך את החזרה למלחמה לבלתי-אפשרית. לא תהיה לנו שום לגיטימציה לעשות זאת. זכרו באיזו מהירות איבדה ישראל את הלגיטימציה הבין-לאומית למלחמה הצודקת ביותר בתולדותינו, וזה אחרי שמפלצות החמאס רצחו לנו ביממה אחת למעלה מ-1,200 מאזרחינו וחטפו יותר מ-250 מהם".

maximize-image
images-count5+
כוחות צה"ל בעזה | צילום: דובר צה"ל

הוא הדגיש: "אין פייק התחייבות. אם נתחייב לא להילחם, לא נוכל לחזור להילחם בעזה. כתנאי לסיום המלחמה, החמאס דורש נסיגה מוחלטת של צה"ל מהרצועה, כולל נסיגה מציר פילדלפי ומרצועת הביטחון שמגנה על תושבי ישראל מפני טרור החמאס. ואני רוצה לשאול אתכם: האם לוחמינו נלחמו לשווא? האם גיבורינו נפלו ונפצעו לשווא?

"גם בלבנון וגם בסוריה הקמנו רצועות ביטחון להגן על תושבי הצפון. המשמעות של נסיגה מרצועת הביטחון בעזה היא שתוך זמן קצר החמאס ישקם את צבא הטרור שלו ויוכל לשוב ולבצע חטיפות המוניות וטבח נוסף באזרחי ישראל. חובתי כראש הממשלה למנוע זאת – ואני אכן מונע זאת. אני מאמין שאפשר להחזיר את חטופינו בלי להיכנע לתכתיבי החמאס. כך פעלתי עד עכשיו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News