הותר לפרסום: רס״ב גאלב סלימאן אל נסאסרה נפל בשבת האחרונה בקרב בצפון רצועת עזה. היה בן 35 מרהט ושירת כגשש בחטיבה הצפונית. גאלב נהרג כתוצאה מירי נ"ט בבית חאנון והינו הנופל הראשון במסגרת מבצע עוז וחרב.
באירוע בו נפל רס"ב גאלב נסאר ז"ל, נפצע באורח קשה גשש בחטיבה הצפונית, אוגדת עזה. בנוסף, קצינה וחובשת קרבית מגדוד 414, חיל הגנת הגבולות, נפצעו באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחם והלוחמות פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחותיהם עודכנו.

שר הביטחון ישראל כ"ץ הגיב: "אני מבקש למסור מעומק הלב תנחומים למשפחתו של רס"ב גאלב נסאר ז"ל, גשש בחטיבה הצפונית שנפל היום בצפון רצועת עזה. אני מאחל רפואה שלמה לכל לוחמינו שנפצעו במהלך הפעילות ומחזק את ידי חיילי צה"ל שנלחמים בגבורה למען שחרור החטופים והכרעת החמאס. צה"ל יגבה מחיר כבד ויגביר את הלחץ בעזה בכל העוצמה עד להשגת כל יעדי המלחמה".
מדובר בחלל הראשון מאז החזרה ללחימה במבצע עוז וחרב. זאת בעקבות טקטיקות הלחימה ששונו עם חידוש התמרון הקרקעי לאחר שבועות ארוכים של הפסקת אש שנחתמה עם ארגון הטרור הרצחני חמאס. בנוסף, עוצמת הלחימה של חמאס נמוכה יחסית והתקיפות הישראליות לעומת זאת אגרסיביות מאוד.

אל מול הלחימה האגרסיבית הזאת חמאס לא באמת מגיב כפי שתמיד היה עושה. בכירים בשורותיו ירדו אל מתחת לאדמה בעזה, ומעליה אין באמת היתקלויות כלשהן פנים אל פנים מאז החזרה ללחימה בשבועות האחרונים. בצד הערבי, שמים לב לדבר הזה ולכן אל-ג'זירה של קטאר, הפטרונית של חמאס, אף פרסמה מאמר תחת הכותרת, "מדוע ההתנגדות (חמאס) לא נלחמת?".
יחד עם זאת הלחימה חודשה תחת שר ביטחון ורמטכ"ל חדשים כך שמדובר בשינוי משמעותי על אופייה. כפי שאמר בתחילה שר הביטחון ישראל כ"ץ: "מבצע 'עוז וחרב' מתרחב לריסוק וניקוי האזור ממחבלים ותשתיות טרור ותפיסת שטחים נרחבים שיצורפו לאזורי הביטחון של מדינת ישראל".

בהמשך, אמר כ"ץ כי מטרת המבצע הינה השגת עסקה עם ארגון הטרור הרצחני חמאס, כפי שאמר השבוע בביקורו בציר מורג: "מטרת מבצע "עוז וחרב" היא בראש ובראשונה להשגת לעסקת חטופים חדשה סרבנותו ולא ישחרר בקרוב את החטופים – צה"ל יעבור ללחימה עצימה בכל רחבי עזה עד לשחרור החטופים והכרעת החמאס".
