הקרמלין הודיע בשבת על הפסקת אש בת 30 יום עם אוקראינה. על פי ההצהרה של הנשיא ולדימיר פוטין, הכוחות הרוסיים יפסיקו את הלחימה באוקראינה במהלך חג הפסחא הנוצרי. הוא הוסיף כי הקרמלין מניח כי קייב תלך בעקבותיו, אך אוקראינה אומרת שאי אפשר לסמוך על המילה של פוטין.
פוטין גם הזהיר שכוחות רוסים צריכים להיות מוכנים להדוף "פרובוקציות אפשריות של האויב". לפי ההצהרה בטלגרם, הנשיא הרוסי אמר שהפוגה תראה עד כמה אוקראינה כנה בנכונותה "להשתתף בתהליך של שיחות שלום שמטרתן לחסל את שורשי המשבר".

עם זאת, שר החוץ האוקראיני, אנדריי סיביהה, אמר כי "אי אפשר לסמוך על המילה של פוטין". סיביהה הוסיפה כי קייב עומדת מאחורי ההסכם המוקדם להפוגה של 30 יום, אשר הוקמה על ידי ארה"ב בחודש שעבר. מו סקאו דחה את הצעת ארה"ב.
משרד ההגנה הרוסי הודיע כי הנחה את כל מפקדי הקבוצות באוקראינה על הפסקת האש. בהצהרה נאמר כי חיילי הצבא הרוסי יצייתו להפוגה בתנאי שתזכה ל"כבוד הדדי" על ידי אוקראינה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כתב בחשבון ה-X שלו בתגובה להפסקת האש של פוטין לכבוד חג הפסחא: ״בעוד פוטין מנסה שוב לשחק בחיי אדם, ברגע זה כטב"מים רוסיים חגים מעל שמי אוקראינה, זו הגישה האמיתית שלו לחג הפסחא".
