בית משפט פדרלי בארה"ב קבע היום (חמישי) כי גוגל בנתה באופן לא חוקי כוח מונופול בתחום הפרסום המקוון, תוך פגיעה בתחרות ובאתרי אינטרנט. פסק הדין התקבל על ידי השופטת ליאוני ברינקמה בבית המשפט המחוזי של מזרח וירג'יניה, והוא עשוי להוביל לפירוק חלקי של עסקי הפרסום של גוגל – ששוויים מוערך בכ-31 מיליארד דולר.

ההחלטה מהווה ניצחון שני בתוך שנה לממשל האמריקני במאבקו המשפטי נגד גוגל, כחלק ממסע רחב נגד כוחן של ענקיות הטכנולוגיה. בהחלטתה כתבה השופטת כי גוגל קשרה בין שירותי שרת המודעות והבורסה שלה באופן שפגע בתחרות, בלקוחות ובצרכנים.
גוגל צפויה לערער על ההחלטה, שעלולה להוביל בעתיד למכירה של חלקים מעסקי המודעות שלה. זאת, לאחר שכבר נקבע בעבר כי גם שירות החיפוש וחנות האפליקציות של החברה פועלים כמונופולים. החלטת בית המשפט מצטרפת ללחץ הרגולטורי ההולך וגובר נגד חברות כמו מטה, אפל ואמזון.
סלי-אן מולהולנד, סגנית נשיא לענייני רגולציה ב-Google הגיבה לנושא ומסרה: "זכינו בחצי מהתיק הזה ונערער על החצי השני. בית המשפט קבע שכלי הפרסום שלנו, והרכישות שביצענו, כמו DoubleClick, לא פוגעים בתחרות. אנחנו חולקים על החלטת בית המשפט בנוגע לכלי ההפצה שלנו. למפיצים יש אפשרויות רבות והם בוחרים ב-Google בגלל שהכלים שלנו פשוטים, משתלמים ויעילים".
