בעיתוי רגיש, על רקע המתיחות הצבאית באזור ולצד השיחות שמנהלת ארצות הברית בנפרד עם טהראן ומוסקבה, ביקורים רמי דרג של איראן וקטאר מתקיימים היום (חמישי) בבירה הרוסית. לפי הדיווחים בסוכנות הידיעות רויטרס ובתקשורת האיראנית, האמיר הקטארי ושר החוץ של איראן ייפגשו עם הנשיא ולדימיר פוטין, כאשר השר האיראני ישוחח קודם לכן עם מקבילו סרגיי לברוב
פגישתו הצפויה של שר החוץ האיראני עם מקבילו הרוסי מגיעה זמן קצר לפני סבב השיחות השני בין וושינגטון לטהראן שצפוי להתקיים בשבת ברומא. אמש, עראקצ'י חשף כי הוא נושא איתו מסר מהמנהיג העליון חמינאי לנשיא רוסיה פוטין, אותו הוא ימסור במסגרת ביקורו.

במקביל, דובר הקרמלין דמיטרי פשקוב התייחס לפגישה הצפוי בין האמיר הקטארי תמים בן חאמד ופוטין, ואמר כי השניים ינהלו "שיחה רצינית" בשלל סוגיות, וכן יחתמו על הסכמים מגוונים. בתוך כך, שר המדינה הקטארי אמר אמש לסוכנות הידיעות הרוסית TASS, כי המנהיגים ישוחחו בין היתר על אוקראינה, סוריה וכן שוק האנרגיה העולמי – בו שתי המדינות משחקות תפקיד כיצואניות גז מרכזיות.
ברקע לדברים, נמשכת המתיחות הצבאית באזור כאשר דווח באתר ה"ניו-יורק טיימס" כי ישראל תכננה לתקוף את מתקני הגרעין האיראניים בחודש הבא אולם נבלמה בידי הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ.

כזכור רוסיה, אשר הייתה אחת השותפות להסכם הגרעין שנחתם עם איראן ב-2015, הביעה לאחרונה תמיכה בטהראן במספר הזדמנויות. סגן שר החוץ הרוסי סרגיי ריאבקוב הזהיר מפני השלכות "קטסטרופליות" במקרה של תקיפה כנגד איראן, וגינה את האולטימטום שהציב הנשיא טראמפ למשטר האסלאמי.
"ישנם איומים, כמו גם אולטימטומים", אמר ריאבקוב והבהיר: "אנחנו רואים את השיטות הללו כבלתי-ראויות ומחשיבים אותן כאמצעי עבור ארצות הברית לכפות את רצונה על הצד האיראני"
