חברת OpenAI, שעומדת מאחורי ChatGPT, שוקלת להיכנס לעולם הרשתות החברתיות, כך דווח ביום שני באתר The Verge. לפי הדיווח, החברה מפתחת בימים אלה אבטיפוס פנימי של רשת חברתית חדשה, שתתבסס על היכולות הגרפיות של הצ'אט ובעיקר על יצירת תמונות.
מקורות המעורבים בפרטים טוענים כי מנכ"ל החברה סם אלטמן, כבר שיתף את הרעיון עם גורמים חיצוניים וביקש לשמוע מהם חוות דעת. כרגע לא ברור אם המיזם יושק כאפליקציה נפרדת או כחלק מהפלטפורמה של הצ'אט, שהפכה בחודש שעבר לאפליקציה הפופולרית ביותר בעולם.

במידה והרעיון יצא לפועל, מדובר בצעד שצפוי להגביר את המתיחות בין אלטמן לאילון מאסק. רק לאחרונה נחשף כי מאסק ניסה לרכוש את OpenAI בסכום עתק של כ-97 מיליארד דולר. ההצעה זכתה לתגובה צינית מצד אלטמן: "לא תודה, אבל נשמח לרכוש את טוויטר תמורת 9.74 מיליארד דולר אם אתה רוצה".
גם חברת מטא של מארק צוקרברג עשויה להיכנס לעימות ישיר עם OpenAI. לפי ההערכות, מטא מפתחת אפליקציה עצמאית חדשה שתשלב עוזר קולי עם דף חברתי. המהלך נראה כמו צעד תגובתי ישיר לפופולריות של ChatGPT.

אלטמן כתב ברשת X בצחוק: "טוב נו, אולי באמת נפתח אפליקציה חברתית". אם זה אכן יקרה, האפליקציה החדשה לא רק שתתחרה בפלטפורמות כמו X ומטא, אלא גם תוכל לשמש מקור מידע חי לשיפור הבינה המלאכותית של החברה. שימוש זה דומה לזה של חברת מטא, שמשתמשת בנתוני המשתמשים שלה עבור מודל Llama, ולדרך שבה Grok של מאסק שואב תוכן מתוך פלטפורמת X.
גורם בתעשיית הבינה המלאכותית הסביר כי אחת המטרות של המיזם היא לעזור לאנשים ליצור תוכן איכותי יותר בעזרת כלים מבוססי בינה. לדבריו, "החיבור של Grok עם X גרם לכולם לקנא, במיוחד כשראו שאנשים יוצרים ציוצים שנהפכים לוויראליים רק בזכות זה שהם גרמו לצ'אט להגיד שטויות".
