על רקע המבוי הסתום במשא ומתן לעסקה עם ארגון הטרור הרצחני חמאס, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר אתמול בצפון רצועת עזה, יחד עם שר הביטחון ישראל כץ, הרמטכ״ל אייל זמיר, והמפקדים הבכירים בגזרה. נתניהו אישר תוכניות להמשך והעצמת הלחימה, כאשר גם הבוקר אנחנו נמצאים באותה נקודה.

שר הביטחון והרמטכ"ל התלוו לרה"מ בביקור בצפון הרצועה | צפו
המשא ומתן לא מתקדם מאחר שחמאס עומד על כך שכל שחרור חטופים יכלול התחייבות ישראלית מראש לסיום המלחמה. על פי כתבנו המדיני תמיר מורג, בישראל מוכנים לסיום המלחמה, אבל בתנאים מיוחדים של פירוק הזרוע הצבאית והגליית ראשי חמאס מרצועת עזה, דבר שבארגון הטרור העזתי כמובן דוחים על הסף.

בחמאס בונים על כך שכוח העמידה של הציבור הישראלי יאזל לפני שהאוכל במחסנים ברצועת עזה ייגמר, ובכל זאת, גם הבוקר יש אופטימיות מאוד זהירה בדרג המדיני. לפיה ניתן יהיה בכל זאת להגיע לעסקה בשבועות הקרובים, והיא נובעת מכך שחמאס נמצא עם הגב אל הקיר.
בנוגע לאוכל במחסנים ברצועת עזה, הוא צפוי להספיק לעוד כחודש וחצי, מקסימום חודשיים. כבר עכשיו יש סימנים ראשונים של משבר מזון ברצועה, והמחירים מרקיעי שחקים. לכן ההערכה היא כי ייתכן שבכל זאת, בסופו של דבר, כמו שהיה לפני העסקה הקודמת, חמאס יתקפל ברגע האחרון מהדרישה שלו לסיום המלחמה, ויסכים ללכת לעסקה גם בלעדיה.

בנוסף, ראש הממשלה נתניהו הבהיר אתמול בצפון רצועת עזה כי לא תהיה שום עסקה שלא תכלול את השגת כל מטרות המלחמה. זאת אומרת גם שחרור החטופים וגם חיסול חמאס.
