בעקבות מכתבי הסרבנים בימים האחרונים, גורם בכיר בצה״ל מסר היום (שלישי) לחדשות 14: "הרמטכ״ל לא מתרגש מהמכתבים שקוראים להפסקת הלחימה, הוא ממוקד כולו בהשגת הניצחון בכל זירות הלחימה".
מוקדם יותר היום, הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, קיים הערכת מצב וסיור שטח בשג'עייה שבצפון רצועת עזה, יחד עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף יניב עשור, מפקד אוגדה 252, תת-אלוף יהודה וואך ומפקדים נוספים. כמו כן, אישר הרמטכ"ל את התוכניות המבצעיות להמשך הלחימה, בהגנה ובהתקפה.

במהלך הערכת המצב, הבהיר הרמטכ"ל כי אין מקום לסרבנות בצבא: "צה"ל ימשיך לפעול באופן ממלכתי ולא יאפשר למחלוקות לחדור לשורותיו. לחיילי המילואים יש זכות להביע דעה כשאינם בשירות מילואים פעיל, כאזרחים, בכל נושא ובאופן דמוקרטי".
