בימים האחרונים מתפרסמות כל מיני עצומות ומכתבים של חיילי מילואים שקוראים לעצור את המלחמה ולהחזיר את החטופים. זה התחיל במכתב של טייסים ואנשי חיל האוויר במיל', מכתב שזכה לתגובה מהירה וחדה מצד הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר.
לאחרונה פורסמה גם עצומה מצד חיילים ששרתו בתכנית תלפיות, אותה תכנית יוקרתית של צה"ל, שמייצרת את העתודה הטכנולוגית של הצבא. גם העצומה הזו קראה להפסקת המלחמה אבל מה שמעניין בעצומה הזו שהיא גררה לא מעט תגובות ביקורתיות. היו לא מעט יוצאי יחידה שלא אהבו את המכתב וראו בו ערבוב של פוליטיקה בתוך צה"ל ובזמן מלחמה.

בניגוד למכתבים קודמים של בוגרי תלפיות, שם חתמו מעל 500 איש, בימי הרפורמה המשפטית, כאן במכתב האחרון חתמו כ-180 איש בלבד. וגם העצומה עצמה, כאמור, גררה ביקורת נוקבת מצד בוגרי תכנית תלפיות שלא אהבו את הערבוב של עצומה פוליטית עם שם היחידה הצבאית.
ביקורת נוקבת מצד בוגרי התכנית הצבאית 'תלפיות' על המכתב שקרא להפסקת המלחמה.
