ערוץ החדשות האמריקאי "אל-חורה" המדווח על המתרחש במזרח התיכון בשפה הערבית, מפטר את הצוות שלו בעקבות קיצוצים במימון, כך דווח אתמול (ראשון) בסוכנות הידיעות האמריקאית AP.
ראש ערוץ הטלוויזיה והחדשות "חורה", שטען כי יש לערוץ קהל של 30 מיליון איש במזרח התיכון ובצפון אפריקה, הודיע ביום שבת על פיטורים של רוב אנשי צוות הערוץ ועל צמצום בתוכניות הטלוויזיה המשודרות, תוך שהוא מאשים את ממשל טראמפ ואת ראש המחלקה ליעילות ממשלתית אילון מאסק בכך שהפסקת המימון לערוץ היא צעד "בלתי אחראי ולא חוקי".
צפו בתיעוד מאחורי הקלעים – רגע לפני סגירת הערוץ:
أمس قدمت آخر نشرة أخبار في #قناة_الحرة قبل إغلاقها
قضيت في الحرة 3 سنوات ونصف مليئة بالكثير من الأحداث: 3 حروب كبرى تطلبت تغطيات مفتوحة لأشهر، وعشرات التغطيات الأخرى، ومئات المقابلات…
كنتُ على الهواء في لحظات فارقة مثل الساعة الأولى لأحداث 7 أكتوبر وبداية حرب السودان… pic.twitter.com/f60iADnF01— Layth Natiq (@laythnatiq) April 13, 2025
אל-חורה הוא כלי החדשות האחרון במימון ממשלת ארה"ב, בדומה לקול אמריקה, רדיו חופשית אירופה/רדיו ליברטי, רדיו חופשית אסיה ואחרים. ארגוני החדשות הנתמכים על ידי ארה"ב הוקמו החל מהמלחמה הקרה בין המערב לברית המועצות ומטרתם הייעודית הייתה לספק חדשות אובייקטיביות על ארצות הברית ועל נושאים אחרים מעבר לים, לעתים קרובות לאנשים תחת ממשלות אוטוריטריות ללא גישה לעיתונות חופשית.
טראמפ חתם על הוראה לקצץ בצוות ב"קול אוף אמריקה (VOA)" ובארגוני תקשורת אחרים שבמימון ממשלת ארצות הברית. מוחמד אל-סבאג, עיתונאי מצרי שעובד באתר החדשות אל-חורה בדובאי, אמר ל-AP כי כל הצוות באתר ובערוץ הטלוויזיה קיבל מיילים המבטלים את החוזים שלהם, וזאת כחלק מהמהלך של ממשל טראמפ ושל מחלקת היעילות הממשלתית של מאסק למנוע את קצבאות הקונגרס שלהם.
לדברי מנכ"ל הרשת MBN, שתחתה נמצאת רשת "אל-חורה" מדובר בצעד לא הגיוני של ממשל טראמפ "להשתיק את קולה של אמריקה במזרח התיכון".
