חגי לובר, אביו של יהונתן ז"ל שנפל בעזה, פנה היום (שני) בריאיון לתוכנית "האולפן הפתוח" לטייסים שחתמו על המכתב שקרא להפסקת המלחמה: "אנחנו רוצים לשחרר חטופים לא פחות מכם".
"אל תטיפו לי על קדושת החיים – אני יודע מה זה לאבד חיים", אמר האב השכול והבהיר: "אנחנו רוצים לשחרר חטופים לא פחות מכם אבל יש דרכים יותר אפקטיביות מכניעה".

עוד אמר לובר: "יש נטייה להפוך את הצד השני לדמון, יש כאן צד אחד – הצד שלהם, שרוצה להציל חטופים ואכפת לו שחטופים נמצאים במנהרות וסובלים, וצד שני שלא אכפת לו שום דבר – שמעניין אותו רק פוליטיקה ונקמה". "זה שקר שמכתים אותי כאב שכול ואת כל מי שחושב כמוני", הוסיף לובר.
"אני רוצה להגיד לכם חותמי המכתבים אל תטיפו לי מוסר בנושא של קדושת החיים -אני יודע מה זה לאבד חיים, אני ומשפחתי עוברים כל יום את הכאב העצום", אמר לובר. "אנחנו רוצים לשחרר חטופים לא פחות מכם, אולי אפילו יותר מכם – אבל יש דרכים שאני מאמין שיותר אפקטיביות מהכניעה המסורתית", הוסיף.

כזכור, בשבוע שעבר חשף כתבנו נועם אמיר מכתב חדש של טייסים בחיל האוויר שקורא לעצירת המלחמה. "אנו דורשים את השבת החטופים הביתה ללא דיחוי, גם במחיר הפסקת הלחימה באופן מידי", כתבו יוזמי המכתב ביניהם משרתים פעילים בחיל האוויר.
