המתקפה הקטלנית שאירעה אתמול (ראשון) בעיר סומי באוקראינה – בה נהרגו 34 בני אדם, בהם שני ילדים – ממשיכה לעורר זעם ברחבי העולם, לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס אליה כאל "טעות". בתגובה לכך, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הזמין את טראמפ לביקור באוקראינה, כדי להיחשף מקרוב להרס העצום שגרמה פלישת רוסיה מאז תחילת המלחמה.
זלנסקי אמר כי טראמפ מוזמן לבקר בכל עיר לפי בחירתו, מבלי כל הכנה מוקדמת. "זה לא יהיה תיאטרון", הדגיש. הוא גם דחה את הטענה של סגן הנשיא האמריקני ג'יי.די ואנס לפיה אוקראינה מארחת "סיורי תעמולה". זלנסקי תקף את מה שתיאר כ"השתרשות נרטיבים רוסיים בארה"ב", וציין ששליח טראמפ, שפגש את פוטין, הצדיק את סיפוח השטחים האוקראיניים – מהלך שנחשב למשאל עם מזויף.

זלנסקי הדגיש כי רוסיה היא התוקפן, לא הקורבן. לדבריו, כל ניסיון להפסקת אש נענה בהסלמה מצד מוסקבה. "פוטין לא רוצה סוף למלחמה – הוא שואף להשמיד אותנו", אמר והוסיף אזהרה חמורה: "אם פוטין לא ייעצר, הסכסוך עלול להתגלגל למלחמת העולם השלישית".

לצד הדברים, הדגיש זלנסקי כי הסיוע האמריקני הצבאי לקייב כמעט וחדל – וקרא לחידושו בדחיפות. לדבריו, אוקראינה מוכנה לרכוש מערכות הגנה אמריקניות, אך זקוקה לגיבוי. "אנחנו מוכנים להילחם, אבל זקוקים לכלים", סיכם.
