מיכה קאופמן, מנכ"ל פייבר, פרסם מוקדם יותר השבוע בחשבון ה-X שלו את המכתב החריג ששלח לעובדים בחברה ובו התריע בפניהם: "הנה אמת לא נעימה: ה-AI בדרך לקחת את העבודה שלכם. הוא אפילו בדרך לעבודה שלי. זו היא קריאת השכמה".
לדבריו, אין זה משנה אם מדובר מפתחים, מעצבים, מנהלי מוצר, מדעני נתונים, עורכי דין, נציגי תמיכה טכנית, אנשי מכירות או אנשי פיננסים, הבינה המלאכותית צפויה לחלוש על כלל התחומים ולמלא את המשרות.

על אף התחזית הפסימית, קאופמן הדגיש לעובדיו כי אין זו גזירת גורל: "אתם יכולים להירגע, פאניקה לא עוזרת. מה שיעזור לכם להפוך לכשרון יוצא דופן הוא ללמוד, לחקור ולהתמקצע בפתרונות AI האחרונים בתחום שלכם, למצוא בתחום שלכם אנשים שיכולים ללמד אותכם, זמן הוא המשאב הכי חשוב".
קאופמן הוסיף כי אם אתם עובדים בקצב של 2024, כדאי שתתחילו להתאים את עצמכם למציאות הנוכחית: "תעזרו לארגון להפוך ליעיל יותר בזכות AI, תפסיקו לחכות שהעולם יציע לכם הזדמנויות, תבינו את אסטרטגיית הארגון ותציעו רעיונות".

אחת האמירות הזכורות במייל – "גוגל מתה" – קאופמן טען שמודלי שפה ענקיים ו-GenAI הם הבסיס החדש, והוסיף: "אם אתם לא מתמחים בהם, הערך שלכם ירד לפני שתקלטו את זה בכלל".
