בערוץ אלערביה הפרו-סעודי פרסמו הבוקר (שני) פרטים חדשים מההסכם המתגבש בין ישראל לארגון הטרור הרצחני חמאס למען שחרור החטופים. בין הפרטים, חמאס יידרש להגיש דו"ח על כל חטוף למתווכות, וההסכם לשחרור חטופים ייערך בשני שלבים, לפי לוחות זמנים ספציפיים.
מקורות חשפו בפני הערוץ הפרו-סעודי כי ארגון הטרור חמאס יגיש דו"ח מפורט על כל חטוף למתווכות בעסקה בין ישראל לארגון הטרור הרצחני. ההסכם ייערך בשני שלבים, לפי לוחות זמנים ספציפיים, כאשר הדיון לגבי המשך נוכחות מנהיגי חמאס בעזה – נדחה לשלב מאוחר יותר.
למרות הדיווח באל-ערביה, בערוץ הבריטי "סקיי ניוז" בערבית דווח מפי מקור פלשתיני כי המגעים לעסקה בין ישראל לחמאס הסתיימו במבוי סתום, לאחר שישראל דחתה את סעיף סיום המלחמה. לדבריו, דחייה זו הובילה לקריסת המשא ומתן במצרים.

ההסכם עם חמאס בדרך? ארצות הברית צפויה להפעיל לחץ על ישראל
אמש דווח כי גורמים מדיניים מביעים אופטימיות זהירה בעקבות הצעה מצרית שמנסה לגשר בין ישראל לחמאס. בירושלים רואים פוטנציאל להתקדמות בשבועות הקרובים, אך בארגון הטרור ממשיכים להתעקש על דרישותיהם – ובראשן: התחייבות לסיום הלחימה.
כתבנו המדיני תמיר מורג הסביר כי הבעיה העיקרית איננה נוגעת למספר החטופים שישוחררו או למספר ימי הפסקת האש – גם זה עדיין לא מסוכם – אבל הבעיה העיקרית נוגעת לדרישה של חמאס להתחייבות מראש לסיום המלחמה.

בישראל חותרים לעסקה, חמאס מנגד מונע הסכמות
ההצעה המצרית
ההצעה המצרית מדברת על שחרור של שמונה חטופים חיים, בנוסף בין שמונה ל-16 חטופים חללים, כאשר בתמורה לכך ישראל תעניק לחמאס בין 40 ל-70 ימי הפסקת אש.
בישראל, מצד אחד, מוכנים לשקול הפסקת אש ארוכה יחסית משום שתחת ממשל טראמפ החשש שלא נוכל לחדש את הלחימה כבר פחות רלוונטי, וישראל הוכיחה בעבר שהיא מחדשת את הלחימה. מצד שני, גורם מדיני אומר לי ש-70 יום זה דבר שלא יהיה – אולי תהיה גמישות, אבל לא עד כדי כך.



