לפחות 34 בני אדם, ביניהם ילדים, נהרגו היום (ראשון) במתקפה רוסית על העיר סומי שבצפון מזרח אוקראינה. בנוסף, נפצעו לפחות עוד כ-117 בני אדם, כך לפי הדיווחים של כוחות הביטחון במדינה.
טילים רוסיים פגעו בתושבים שהתאספו בכנסייה לכבוד תפילות יום ראשון הנוצריות. מדובר במתקפה הגדולה והקשה ביותר במלחמת רוסיה-אוקראינה מאז תחילת השנה.

בעקבות המתקפה הקשה, נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי קרא לתגובה עוצמתית מהעולם. "רוסיה רוצה בדיוק את הטרור הזה וממשיכה לגרור את המלחמה", אמר זלנסקי, "דיבורים מעולם לא עצרו טילים בליסטים ופצצות".
האירוע מתרחש בזמן שהשיחות לסיום המלחמה מצדו של נשיא ארה"ב עדיין מתקיימות. שליחו של טראמפ לענייני רוסיה-אוקראינה גינה את המתקפה ואמר כי היא "חוצה כל גבול של מוסריות".
Russians have just struck the city center of Sumy with ballistic missiles.
Today is Palm Sunday, streets are filled with people heading to church.
Russian culture is coming to the civilized world. pic.twitter.com/96DYN8x5ca
— Jay in Kyiv (@JayinKyiv) April 13, 2025
לדברי השליח: "כמפקד צבאי לשעבר, אני מבין מהי מטרה לגיטימית, וזה לא המקרה כאן. זו הסיבה שהנשיא טראמפ פועל קשה כדי לסיים את המלחמה".
