accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

אסון באוקראינה: עשרות אזרחים נהרגו במתקפת טילים רוסית

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

טו ניסן ה'תשפה (13.04.25)

15

1

like

33

dislike

34 בני אדם נהרגו ו-117 נפצעו במתקפת טילים רוסית על העיר סומי באוקראינה • הנשיא זלנסקי קרא לתגובה עולמית עצימה: "דיבורים מעולם לא עצרו טילים בליסטים ופצצות" • שליחו של טראמפ לענייני רוסיה אוקראינה גינה: "חוצה כל גבול של מוסריות"


לפחות 34 בני אדם, ביניהם ילדים, נהרגו היום (ראשון) במתקפה רוסית על העיר סומי שבצפון מזרח אוקראינה. בנוסף, נפצעו לפחות עוד כ-117 בני אדם, כך לפי הדיווחים של כוחות הביטחון במדינה.

טילים רוסיים פגעו בתושבים שהתאספו בכנסייה לכבוד תפילות יום ראשון הנוצריות. מדובר במתקפה הגדולה והקשה ביותר במלחמת רוסיה-אוקראינה מאז תחילת השנה.

maximize-image
המתקפה הרוסית על העיר סומי באוקראינה | צילום: רויטרס

בעקבות המתקפה הקשה, נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי קרא לתגובה עוצמתית מהעולם. "רוסיה רוצה בדיוק את הטרור הזה וממשיכה לגרור את המלחמה", אמר זלנסקי, "דיבורים מעולם לא עצרו טילים בליסטים ופצצות".

האירוע מתרחש בזמן שהשיחות לסיום המלחמה מצדו של נשיא ארה"ב עדיין מתקיימות. שליחו של טראמפ לענייני רוסיה-אוקראינה גינה את המתקפה ואמר כי היא "חוצה כל גבול של מוסריות".

לדברי השליח: "כמפקד צבאי לשעבר, אני מבין מהי מטרה לגיטימית, וזה לא המקרה כאן. זו הסיבה שהנשיא טראמפ פועל קשה כדי לסיים את המלחמה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News