לוחם בגדוד 12 של חטיבת גולני, נפצע באורח קשה מוקדם יותר היום (שישי) בדרום רצועת עזה כתוצאה מפליטת כדור בשוגג במסגרת מבצע עוז וחרב. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה על מצבו.
מדובר בלוחם הראשון שנפצע מאז החזרה ללחימה במבצע עוז וחרב. זאת בעקבות טקטיקות הלחימה ששונו עם חידוש התמרון הקרקעי לאחר שבועות ארוכים של הפסקת אש שנחתמה עם ארגון הטרור הרצחני חמאס. בנוסף, עוצמת הלחימה של חמאס נמוכה יחסית והתקיפות הישראליות לעומת זאת אגרסיביות מאוד.

אל מול הלחימה האגרסיבית הזאת חמאס לא באמת מגיב כפי שתמיד היה עושה. בכירים בשורותיו ירדו אל מתחת לאדמה בעזה, ומעליה אין באמת היתקלויות כלשהן פנים אל פנים מאז החזרה ללחימה בשבועות האחרונים. בצד הערבי, שמים לב לדבר הזה ולכן אל-ג'זירה של קטאר, הפטרונית של חמאס, אף פרסמה מאמר תחת הכותרת, "מדוע ההתנגדות (חמאס) לא נלחמת?".
יחד עם זאת הלחימה חודשה תחת שר ביטחון ורמטכ"ל חדשים כך שמדובר בשינוי משמעותי על אופייה. כפי שאמר בתחילה שר הביטחון ישראל כ"ץ: "מבצע 'עוז וחרב' מתרחב לריסוק וניקוי האזור ממחבלים ותשתיות טרור ותפיסת שטחים נרחבים שיצורפו לאזורי הביטחון של מדינת ישראל".

בהמשך, אמר כ"ץ כי מטרת המבצע הינה השגת עסקה עם ארגון הטרור הרצחני חמאס, כפי שאמר השבוע בביקורו בציר מורג: "מטרת מבצע "עוז וחרב" היא בראש ובראשונה להשגת לעסקת חטופים חדשה סרבנותו ולא ישחרר בקרוב את החטופים – צה"ל יעבור ללחימה עצימה בכל רחבי עזה עד לשחרור החטופים והכרעת החמאס".

שר הביטחון בציר מורג: "מטרת מבצע 'עוז וחרב' היא השגת עסקה"
בתוך כך, כוחותינו חיסלו השבוע את מפקד גדוד שג'אעיה של חמאס. חיסולים אלו מצטרפים לשורת חיסולים נוספים של כוחותינו בשבועות האחרונים במצוד אחר ראשי הטרור. המחבל ג’מיל עמר ג’מיל ואדיה, פיקד על הגדוד במשך רוב תקופת המלחמה לאחר שהחליף את המחבל וסאם פרחאת שחוסל בדצמבר 2023.
ואדיה היה אחראי על הפעלת כוח הגדוד נגד כוחות צה”ל, ופעל לשיקום והתארגנות מחודשת של הגדוד. בנוסף, ואדיה היה מעורב בירי נ"ט לעבר אוטובוס תלמידים באפריל 2011 בו נהרג דן ויפליך הי"ד.
