האיחוד האירופי הודיע היום (חמישי) על הקפאה זמנית של מכסי התגמול שהיו אמורים להיכנס לתוקף בשבוע הבא, וזאת במטרה לאפשר מו״מ עם ממשל טראמפ על רקע הסלמת מלחמת הסחר. נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, מסרה כי ההשעיה תימשך 90 יום לפחות, אך הדגישה: "אם המשא ומתן לא יהיה משביע רצון – צעדי הנגד שלנו ייכנסו לדרך".
המכסים הנגדיים, שהאיחוד תכנן להטיל בתגובה להיטלים של טראמפ על פלדה ואלומיניום, כוונו למוצרים אמריקאיים בשווי של כ-21 מיליארד אירו – בהם פולי סויה, אופנועים, ברזל ומיץ תפוזים. הרפסודה הראשונה, בשווי 3.9 מיליארד אירו, הייתה אמורה להיכנס לתוקף כבר ב-15 באפריל, אך הושהתה בעקבות הכרזת טראמפ על הפסקת מכסים גורפת למשך 90 יום.

לצד ההקפאה, הדגישה פון דר ליין כי הנציבות תמשיך בעבודת המטה לקראת צעדי תגמול עתידיים, והכפילה את הצעתה לעסקת מכסים ״אפס לאפס״ בין הגוש לארה״ב – הצעה שטראמפ דחה מוקדם יותר. הדובר הרשמי של הנציבות הסביר: "לחצנו על כפתור ההשהיה כדי לאפשר מקום למשא ומתן. אנחנו לא הולכים לנקוט בצעדים נוספים כעת, משום שאנו רוצים לדבר עם עמיתינו האמריקאים".
