מועמר אל־אריאני, שר ההסברה בממשלת תימן, מסר כי המיליציה החות'ית איבדה כ-30% מיכולותיה הצבאיות בעקבות מתקפת ארצות הברית בשטח תימן, כך דווח היום (חמישי) בעיתון "א־שרק אל־אווסט".
לדברי אל-אריאני, התקיפות האחרונות פגעו ישירות בתשתיות הצבאיות של החות'ים – בעיקר ביכולות השיגור של טילים בליסטיים ומל"טים, ששימשו לאיומים על נתיבי השיט הבינלאומיים בים האדום, מְצַר באב אל-מנדב וים עדן.

"להערכתנו, המבוססת על מקורות בשטח, החות'ים איבדו כ-30% מיכולותיהם – ומספר זה רק הולך וגדל ככל שהמבצע נמשך", הוסיף אל-אריאני והדגיש כי על אף עוצמת התקיפות, הן אינן מספיקות כדי לשים קץ לאיום החות'י, כל עוד המיליציה ממשיכה לקבל סיוע לוגיסטי מאיראן במספר מסלולי הברחה.
כידוע, תימן שקועה במלחמת אזרחים ממושכת בין המיליציה החות'ית, הנתמכת על ידי איראן, לבין הממשלה המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית ונתמכת בידי קואליציה ערבית בראשות ערב הסעודית. העימות הוביל למשבר הומניטרי חריף, שנחשב לאחד הקשים בעולם בשנים האחרונות.
