שוקי אסיה ננעלו היום (חמישי) בעליות חדות, בעקבות גל הקניות הגדול ביותר בוול סטריט מאז 2008. זאת, לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע על הקפאה של 90 יום בהעלאת המכסים על רוב מדינות העולם, למעט סין.
הבורסה בטוקיו הובילה את העליות: מדד הניקיי 225 זינק ב־9.13% לרמה של 34,609 נקודות, והטופיקס הוסיף 8.09% ל־2,539.40 נקודות. בקוריאה הדרומית, מדד קוספי זינק ב־6.60% והקוסדאק הקטן יותר קפץ ב־5.97%.

גם באוסטרליה נרשמה חגיגה: מדד S&P/ASX 200 קפץ ב־4.54% לרמה של 7,709.60 נקודות. בהונג קונג עלה מדד האנג סנג ב־2.06%, ובסין היבשתית סיים מדד CSI 300 בעלייה של 1.31%.
העליות הגיעו למרות המתיחות המתמשכת בין וושינגטון לבייג'ין. ארה"ב העלתה את שיעור המכס על ייבוא מסין ל־125%, בתגובה לתוכנית סינית להטיל מכסים של 84% על סחורות אמריקאיות.

לפי CNBC, כ-18% מהתוצר הסיני מגיע מייצוא, כאשר רק כ־15% מכך מופנה ישירות לארה"ב – כלומר, חשיפה ישירה של 2.7% מהתמ"ג בלבד, או 3%-3.5% כאשר כוללים גם עקיפות דרך יצוא עקיף ומוצרי ביניים.
השווקים בארה"ב הגיבו בעוצמה להודעת טראמפ: מדד S&P 500 נסק ב־9.52% לרמה של 5,456.90 – העלייה היומית החדה ביותר מאז 2008, והשלישית בגודלה מאז מלחמת העולם השנייה. מדד דאו ג'ונס קפץ ב־7.87% ל־40,608.45, והנאסד"ק רשם זינוק של 12.16% – היום החזק ביותר שלו מאז ינואר 2001.
