ראש הממשלה בנימין נתניהו גיבה היום (חמישי) את החלטתם של שר הביטחון ישראל כ"ץ והרמטכ"ל אייל זמיר, להדיח את חותמי מכתב הטייסים: "סרבנות היא סרבנות – גם כשהיא נאמרת במרומז ובשפה מכובסת".
נתניהו אמר כי "התבטאויות שמחלישות את צה״ל ומחזקות את אויבינו בזמן מלחמה הן בלתי נסלחות. מדובר בקבוצת שוליים קיצונית שמנסה שוב לשבור את החברה הישראלית מבפנים. הם כבר ניסו לעשות את זה לפני השבעה באוקטובר, וחמאס פירש את הקריאות לסרבנות כחולשה".

"קבוצת השוליים הרעשנית הזו מופעלת למען מטרה אחת – הפלת הממשלה", אמר ראש הממשלה והוסיף כי "היא לא מייצגת את הלוחמים ולא את הציבור. צה"ל נלחם – וכולנו מאחוריו".
כזכור, מפקד חיל האוויר תומר בר קבע היום כי על פי המדיניות שראינו בתקופה האחרונה, כל משרת מילואים פעיל שחתם – יסיים את שירותו לאלתר. מכתב שרץ בקרב אנשי מילואים בחיל האוויר, קורא להם להצטרף לחתום עליו בדרישה להפסקת המלחמה.

מפקד חיל האוויר קבע: כל משרת פעיל שחתום על המכתב – יודח
הצעד של האלוף תומר בר, הגיע בגיבוי מלא של הרמטכ"ל אייל זמיר. בצה"ל מבהירים: "צה"ל לא יכול לקבל מצב שבו משרתים פעילים יחתמו על מכתב שמביע חוסר אמון בצה"ל". מהמידע שיש בחיל נכון לרגע זה, רוב מוחץ מהחותמים אינם משרתים פעילים במילואים, כרגע רק חמישה הסירו את חתימתם.
