שני לוחמי המילואים, אוריה סעדון ומלאכי פרל, מחוות גל יוסף בבנימין אשר נעצרו לפני עשרה ימים בידי השב"כ והוחזקו בתנאים קשים כאשר במשך מספר ימים נמנע מהם מפגש עם עורך דין, ישוחררו היום (חמישי) למעצר בית בעקבות פסיקת בית המשפט.

דרישת נשות מילואים משר הביטחון בעקבות מעצר הלוחמים בבנימין
עו"ד פולסקי אמר: "שחרורם של המתיישבים מוכיח כי המתיישבים נעצרו ללא כל ראיות. בכל ערכאה אליה הגענו טענו כי אין כל ראיה המצדיקה את מעצרם או מקשרת אותם לאירוע בו נחשדו. אנו מצפים כי המחלקה היהודית בשב"כ תבצע חישוב מסלול מחדש ביחסה למתיישבים".

עו"ד רום מסר: "השימוש בכלי החקירה הרדיקליים בהם משתמש שב"כ נגד לוחמים אמיצים הוא פסול. כליאתם בצינוק ומניעת המפגש במשך ימים רבים עם עורך דין היו לא מידתיים, והם המשך ישיר לרדיפת המתיישבים בידי המחלקה היהודית בשב"כ. אני מקווה כי יעשה ניקוי אורוות עמוק בשב"כ, וכי השופטים האמורים לתת ביקורת שיפוטית על החלטות השב"כ יפנימו, כי שב"כ מציג להם מצגי שווא ע"מ לפגוע בזכויות האדם של המתיישבים ללא כל ראיה".

אשתו של לוחם המילואים זועמת על מעצרו: "כאילו אנחנו פושעים"
ביום שלישי האחרון חשף עורך דינו של אחד מהם את תנאי המעצר הקשים בהם העצורים שוהים: "אני יוצא עכשיו מפגישה לא פשוטה עם הלקוח שלי, לוחם אמיץ במילואים מלח הארץ, חף משפע, לא עשה דבר שנמצא כעת במרתפי השב"כ בתא של 2 מטר על 2 מטר בגובה של 2 מטר".

מעצר הרבש"ץ בבנימין: רכב הביטחון של היישוב הוחרם אף הוא
לדבריו, הלוחם "לא יודע יום ולילה. שמענו את ראש החטיבה היהודית א' שקורא להכניס את המתנחלים ללא ראיות לתא עם עכברים, אז אמנם הוא השעה את עצמו אך רוח המפקד נמצאת גם נמצאת. יש מקקים ופרעושים בתא. הדבר הזה חייב להפסק. היום בשעה 16:00 יתקיים ערעור בעניינו".

עצורים נוספים בפרשייה היו רבש"ץ הישוב מלאכי השלום ולוחם מילואים נוסף. בסוף השבוע דחה בית המשפט את בקשת השב"כ וימ"ר ש"י להאריך את מעצרם, והורה על שחרורם בתנאים מגבילים. מדובר על שחרור חריג ביותר, שכן הדיון בעניינם התנהל תוך שהם נמצאים תחת צו חריג האוסר עליהם לפגוש בעו"ד.
