accessibility-icon
share-icon
צילום: מתוך חדשות 14

הטייס לשעבר על מכתב המחאה: "מכופפים את הדמוקרטיה"

דביר כהן

דביר כהן

יב ניסן ה'תשפה (10.04.25)

19

13

like

0

dislike

רב סרן במיל' שי קלך, טייס לשעבר וראש תנועת "נצח ישראל" התייחס בתוכנית "ישראל הבוקר" למכתב הטייסים שפורסם לפני יומיים: "זו נתינת יד להמשך השימוש בחיל האוויר והשמדת הערך שלו" • קלך קרא לרמטכ"ל להדיחם: "זה לכופף את הדמוקרטיה כמו בתקופת הסרבנות"


רב סרן במיל' שי קלך, טייס לשעבר וראש תנועת "נצח ישראל", התייחס היום (חמישי) בתוכנית "ישראל הבוקר" למכתב הטייסים שפורסם לפני יומיים וקרא לרמטכ"ל להדיח את הטייסים החתומים עליו משתי סיבות: "זו נתינת יד להמשך השימוש בחיל האוויר והשמדת הערך שלו וזה בעצם לכופף את הדמוקרטיה כמו בתקופת הסרבנות".

"חיל האוויר צריך לשבת ולתחקר לא רק את השבעה באוקטובר, אלא צריך להבין שיש כאן לוחמה פסיכולוגית נגדו", אמר קלך והוסיף: "יש ישראל הראשונה וישראל השנייה, ויש גם סוג של צה"ל ראשון וצה"ל שני. לפני שבוע רוסס גרפיטי שהמג"ד הדיח את החיילים, זאת אומרת יש נורמות שאי אפשר לעבור עליהם לסדר היום ויש נורמות שעוברות לסדר היום".

maximize-image
טייסי חיל האוויר | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

ראש תנועת "נצח ישראל" ביקר את הרמטכ"ל שאמנם מכתיב עד כה מדיניות ברורה בניגוד לקודמו והדיח סרבנים פוליטיים, אבל הלך הרוח שקיים צריך להתבטל: "אסור להיפגש עם האנשים שמנסים ליצור עם תקשורת השמאל מאזן אימה לפיו הממשלה מוכרחה לקבל את התכתיבים שלהם".

עקבו אחרינו גם ב-Google News