נשיא ארה״ב, דונלד טראמפ, דיבר הלילה (בין רביעי לחמישי) על כך שייתכן ותהיינה פעולות צבאיות אל מול איראן בשיתוף פעולה עם ישראל. הוא מייצר לעצמו מציאות שבה הוא יכול לעבוד מתוך רצון להסכם, אבל יודע שבכדי שיהיה אפשר להגיע אליו הוא חייב להכין את האופציה הצבאית ברמה הגבוהה ביותר.
טראמפ מתנהל בצורה די חכמה, הוא שם כל הזמן את ה'נבוט' ומעצים אותו. זה לא אומר שיהיה בטוח הסכם, אבל זה אומר שהוא אומר לאיראנים: "עם כל הכבוד, אני לא משחק במשחקים שאתם משחקים, לא יהיה פה משא ומתן ארוך". אם לא יצליח המשא ומתן הישיר בעומאן, בשבת הקרובה, הנבוט הזה שקוראים לו תקיפה ישראלית, עומד על הפרק, והתקיפה תהיה במקביל לעזרה אמריקנית.

האיראנים כרגע משחקים עם מה שנקרא 'צ'יקן' – מי ימצמץ ראשון. סביר להניח שמי שיש לו את יותר העוצמות ואת הכוח, ובמצב הזה ארה״ב וישראל יגרמו לאיראנים למצמץ, אבל עם אלפיים שנה של הבנה במומ"ים, אז אנחנו נהיה עדים למשחק פוליטי, דיפלומטי, צבאי, דרמטי באזור.
בינתיים המערכת הפוליטית סוערת בעקבות החלטת בית המשפט העליון בנוגע לרונן בר. ראש הממשלה החליט שלא תהיה כאן התנגשות חזיתית והוא מיישר קו עם החלטת נשיא העליון ושאר השופטים. כרגע אנחנו היינו צריכים להיות בעימות חזיתי מול בית המשפט העליון.

מדובר במשחק הגנתי של ראש הממשלה, לטעמי הוא מיותר לחלוטין, הממשלה לא הייתה צריכה להגיע לבית המשפט השבוע, לאותו קרקס שהיה שמה. אם היה אתמול חלילה אירוע ביטחוני כמו אוטובוסים בבת ים שמתפוצצים, למי היה נותן רונן בר את הדיווחים שלו? רונן בר נמצא בתפקידו על חרצובות לשונם של שופטי העליון שהם בהתנגשות חזיתית.
זה כישלון טוטאלי של הממשלה שאינה יודעת למשול. שלא הגיע למצב של משילות לאורך השנתיים האחרונות. צריך לזכור שרונן בר חתום על 7 באוקטובר ויש לו כישלון מהדהד לאורך כל המלחמה ואסור שיישאר בתפקידו.

הנזק שנגרם לישראל הוא בלתי נתפס והוא ימשיך ויתעצם כפי שנראה בקרוב כשרונן בר יגיע לדיונים ויישב עם ראש הממשלה בארבע עיניים ויסכם איתו מבצעים לחילוץ חטופים, או שילך לשבת עם דפנה ברק ארז ויסכם איתה את המבצעים לחילוץ חטופים.
רונן בר לא יהיה ראש שב״כ, אלא אם כן נתניהו לא יהיה ראש ממשלה. אין אירוע אחר, או שהממשלה תתקיים או שהוא יישאר בתפקידו. עם כל הכבוד למערכת של בית המשפט, חייבת לחתוך את נושא רונן בר. זה מסכן את ישראל, עם כל הכבוד, למיליוני הצופים שאליהם פנה יצחק עמית בקרקס שלו בבית המשפט.
הפרשנות נכתבה על סמך הדברים שאמר פרשננו הפוליטי יעקב ברדוגו בתוכנית "ישראל הבוקר".
