20 נשות חיילי מילואים מהיישוב 'מלאכי השלום' שלחו אמש (רביעי) מכתב לשר הביטחון ישראל כ"ץ בדרישה לשחרר את הלוחמים, תושבי המקום שעצורים בשב"כ: "לא ייתכן שהמדינה ששלחה את בעלינו לשדה הקרב, היא המדינה שהמשטרה החשאית שלה מסמנת אותנו כאויב. זה עיוות מוסרי וזאת חרפה לאומית".
במכתבן פירטו הנשים את תרומתן ותרומת בעליהן למדינת ישראל "אנחנו, נשות המילואים של היישוב מלאכי השלום, כותבות אליך בלב כואב, בעיניים דומעות – אבל בגב זקוף. בעלינו משרתים את מדינת ישראל כבר שנים רבות וביתר שאת בשנה האחרונה. הם לוחמים במסירות בחזיתות הכי מסוכנות – בזמן שאנחנו מחזיקות את הבית, את הילדים, את הקהילה, ולפעמים גם את עצמנו – על סף שבירה. ככה חונכנו וככה נחנך את ילדינו".

הן כתבו על המעצר: "דבר לא הכין אותנו אל טלטלת השבוע האחרון. בימים האחרונים, נעצרו ע"י המחלקה היהודית בשב"כ הבעלים של חברותינו – אנשי ביטחון, לוחמים, חקלאים, אנשים שבשעות שכולם ישנים – הם ערים בשטח, שומרים על האדמה, על היישוב, על כולנו".

אשתו של לוחם המילואים זועמת על מעצרו: "כאילו אנחנו פושעים"
לדבריהן, "אנחנו כאן כדי לזעוק – במדינת חוק לא ככה עושים צדק. אנחנו דורשות את שחרורו המיידי של אוריה סעדון, שעדיין עצור. חברתנו שולמית סעדון ובן זוגה הם אנשי חינוך, לוחמים, תורמים למדינה ומשפחה למופת. לא מגיע להם ולנו יחס כזה".

נזכיר כי בתחילה היו המתיישבים תחת צו חריג אשר מנע מהם מפגש עם עורך דין, ורק לאחר חמישה ימים הותר להם לפגוש בעורכי דינם המסייעים להם מטעם ארגון חוננו. העצורים בפרשייה כולם נשואים ובעלי משפחות, חלקם לוחמים קרביים בצה"ל אשר נמצאים מתחילת המלחמה מאות ימים במילואים.

"מסע רדיפה פרוע": ביקורת קשה על רונן בר בעקבות מעצר הרבש"ץ
עצורים נוספים בפרשייה היו רבש"ץ הישוב מלאכי השלום ולוחם מילואים נוסף. בית המשפט דחה את בקשת השב"כ וימ"ר ש"י להאריך את מעצרם, והורה על שחרורם בתנאים מגבילים. מדובר על שחרור חריג ביותר, שכן הדיון בעניינם התנהל תוך שהם נמצאים תחת צו חריג האוסר עליהם לפגוש בעו"ד.

