accessibility-icon
share-icon
מתקן גרעיני באיראן | צילום: שאטרסטוק
מתקן גרעיני באיראן | צילום: שאטרסטוק

מסר לקראת המו"מ? ארה"ב הטילה סנקציות על גופי גרעין איראניים

רון דויטש

רון דויטש

יא ניסן ה'תשפה (09.04.25)

1

1

like

11

dislike

על רקע השיחות הצפויות בין וושינגטון לטהראן, משרד האוצר האמריקאי הטיל סנקציות חדשות על חמישה גופים ואזרח איראני אחד המקושרים לתוכנית הגרעין של המשטר • באיראן הדגישו שטהראן לא תסכים לפירוק תוכנית הגרעין


משרד האוצר האמריקאי הטיל היום (רביעי) סנקציות חדשות כנגד חמישה גופים איראניים נוספים המקושרים לסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית ולחברת הצנטריפוגות האיראנית. בנוסף, הוטלו עיצומים כנגד מנהל בתוכנית הגרעין של המשטר, וזאת על רקע ההצהרות האיראניות שלא יסכימו לפירוק תוכנית הגרעין במסגרת המו"מ שצפוי להיערך מול וושינגטון בשבת.

"המרדף חסר המעצורים של המשטר האיראני אחרי הנשק הגרעיני מהווה איום חמור לארצות הברית ולביטחון הגלובלי", אמר מזכיר האוצר סקוט בסנט עם הטלת העיצומים והוסיף: "נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי לעצור את הניסיונות הללו".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ |
maximize-image
images-count1+
הנשיא טראמפ | צילום: רויטרס

כזכור, הנשיא טראמפ הודיע השבוע בעת פגישתו עם ראש הממשלה נתניהו על סבב משא ומתן שצפוי להיערך בשבת הקרובה בעומאן, כאשר הוא מבהיר בנוגע לאיראן: "לא יכול להיות לה נשק גרעיני. כרגע יש מדינות שיש להן כוח גרעיני, ואסור להן. אני בטוח שנוכל לנהל משא ומתן, אבל אם השיחות לא יצליחו, זה יהיה מאוד רע לאיראן".

זמן קצר לאחר מכן, מקור איראני בכיר התייחס לנושא בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס וצינן את ההתלהבות כאשר הדגיש כי טהראן לא תסכים להתפרק מתוכנית הגרעין שלה.

מתקן גרעין באיראן |
maximize-image
images-count1+
מתקן גרעין | צילום: שאטרסטוק

"טראמפ רוצה עסקה חדשה", אמר הבכיר וחשף שארצות הברית שואפת לכלול במשא ומתן סוגיות נוספות מלבד הגרעין. "הוא רוצה לחסל את ההשפעה האזורית של איראן, ולעצור את פרויקט הטילים שלה. זה לא מקובל עלינו".

בנוסף, מקורות ששוחחו עם סוכנות הידיעות ציינו כי בטהראן רוצים לקבל "מחוות קונקרטיות" לפני שהשיחות העקיפות יהפכו לישירות, כאשר אלו יכולות להיות הקלה בסנקציות המוטלות עליה או שחרור חלק מהכספים המוקפאים שלה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News