משרד האוצר האמריקאי הטיל היום (רביעי) סנקציות חדשות כנגד חמישה גופים איראניים נוספים המקושרים לסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית ולחברת הצנטריפוגות האיראנית. בנוסף, הוטלו עיצומים כנגד מנהל בתוכנית הגרעין של המשטר, וזאת על רקע ההצהרות האיראניות שלא יסכימו לפירוק תוכנית הגרעין במסגרת המו"מ שצפוי להיערך מול וושינגטון בשבת.
"המרדף חסר המעצורים של המשטר האיראני אחרי הנשק הגרעיני מהווה איום חמור לארצות הברית ולביטחון הגלובלי", אמר מזכיר האוצר סקוט בסנט עם הטלת העיצומים והוסיף: "נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי לעצור את הניסיונות הללו".

כזכור, הנשיא טראמפ הודיע השבוע בעת פגישתו עם ראש הממשלה נתניהו על סבב משא ומתן שצפוי להיערך בשבת הקרובה בעומאן, כאשר הוא מבהיר בנוגע לאיראן: "לא יכול להיות לה נשק גרעיני. כרגע יש מדינות שיש להן כוח גרעיני, ואסור להן. אני בטוח שנוכל לנהל משא ומתן, אבל אם השיחות לא יצליחו, זה יהיה מאוד רע לאיראן".
זמן קצר לאחר מכן, מקור איראני בכיר התייחס לנושא בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס וצינן את ההתלהבות כאשר הדגיש כי טהראן לא תסכים להתפרק מתוכנית הגרעין שלה.

"טראמפ רוצה עסקה חדשה", אמר הבכיר וחשף שארצות הברית שואפת לכלול במשא ומתן סוגיות נוספות מלבד הגרעין. "הוא רוצה לחסל את ההשפעה האזורית של איראן, ולעצור את פרויקט הטילים שלה. זה לא מקובל עלינו".
בנוסף, מקורות ששוחחו עם סוכנות הידיעות ציינו כי בטהראן רוצים לקבל "מחוות קונקרטיות" לפני שהשיחות העקיפות יהפכו לישירות, כאשר אלו יכולות להיות הקלה בסנקציות המוטלות עליה או שחרור חלק מהכספים המוקפאים שלה.
