מקורבו של הנשיא טראמפ, המיליארדר האמריקני אילון מאסק תקף אתמול (שלישי) בחריפות את יועץ הסחר של הנשיא, פיטר נבארו, וכינה אותו בפוסט ברשת "X" "טיפש יותר מערמת לבנים".
"הוא אידיוט אמיתי", המשיך מאסק בפוסט אחר, שהגיע לאחר שנאברו טען בריאיון שנתן לרשת CNBC מוקדם יותר כי חברת הרכבים החשמליים טסלה שבבעלותו של המיליארדר אינה עומדת במדיניות המכסים החדשה של הנשיא טרמאפ.

לדברי נבארו, בעוד הסוללות של הרכבים מגיעות מיפן והרכיבים האלקטרוניים מטייואן, "אנחנו רוצים שהמוכניות ייוצרו כאן", וזאת בהתבסס על חלקים תוצרת ארצות הברית.
מאסק מצידו דחה את ההאשמות, וטען שטסלה מייצרת את "המכוניות הכי אמריקאיות", כאשר הן מכילות את האחוז הגבוה ביותר של רכיבים מתוצרת המדינה. "נבארו יכול לשאול את הפייק-מומחה שלו", הוסיף.

כזכור, בשבוע שעבר, במהלך הצהרה מיוחדת שנשא בבית הלבן, הכריז טראמפ כי יוטלו מכסים בשיעור של 10% על כל מדינה כקו בסיס, כאשר כל מדינה תשלם לארה"ב לפחות חצי מגובה המכס שהיא מטילה על מוצרים אמריקניים.
מספר ימים לאחר מכן, אילון מאסק התייחס לתוכנית המכסים של הנשיא ואמר כי "אירופה וארצות הברית צריכות לעבור, באופן אידיאלי, למצב של אפס מכס". בוושינגטון פוסט אף דווח אמש כי המיליארדר ניסה אף להתערב ולהשפיע עליה – מאמצים שלא נשאו פרי עד כה.

כזכור, לאחרונה דווח בארצות הברית כי מאסק צפוי לסיים בקרוב את תפקידו בבית הלבן. לפי הפרסומים, הנשיא ומאסק הגיעו להבנות על סיום תפקידו של במחלקה ליעילות ממשלתית (DOGE), במטרה לאפשר לו לשוב ולהתמקד בעסקיו הפרטיים. לפי מקורבים לנשיא, אף על פי שטראמפ מרוצה מהקיצוצים שהוביל מאסק, השניים סבורים שזה הזמן הנכון של המיליארדר לעזוב את הבית הלבן.
