מחירי הנפט צנחו היום (רביעי) למטה, לאחר שסין הודיעה על תגובת נגד לצעדי המכסים של ממשל טראמפ. בייג'ין תטיל החל ממחר מכסים של 84% על סחורות אמריקאיות, זאת לעומת 34% שהוכרזו בתחילה – מהלך שגרר תגובה מיידית בשוק הסחורות.
מחירי החוזים העתידיים ירדו ב-6.4% למחיר של 58.80 דולר לחבית, והנפט הגולמי האמריקאי מסוג WTI ירד ב-6.76% למחיר של 55.55 דולר לחבית. מדובר בשפל של ארבע שנים, ובשיעור ירידה מצטבר של כ-7% בשבוע האחרון, מאז הכרזת טראמפ על מכסים בשיעור כולל של 104% על סחורות סיניות.

החשש הגובר ממיתון עולמי, לצד העלאת תפוקה מצד אופ"ק, מגבירים את הלחץ על מחירי הנפט. סגן נשיא Rystad Energy, יה לין, הזהיר מפני פגיעה פוטנציאלית בביקוש הסיני בשיעור של עד 100 אלף חביות ביום. במקביל, בניסיון לייצב את המצב, הוזכרו גם ירידות קלות במלאי הנפט בארה"ב, בניגוד לציפיות.

בגולדמן זאקס מעריכים כי המגמה תימשך וצופים כי עד דצמבר 2025 מחיר הברנט ירד ל-62 דולר, ו-WTI ל-58 דולר – ואף ירידה נוספת עד סוף 2026.
