המניות באירופה נסחרות היום (רביעי) בירידות חדות נכון לשעות הבוקר המאוחרות על רקע תחילת האכיפה של מכסים חדשים שהטילה ארה"ב – מהלך שהגביר את חוסר הוודאות בשווקים העולמיים והכביד על תחושת האופטימיות שנרשמה ביום המסחר הקודם.
מדד הפאן-אירופי Stoxx 600 צנח ב-3.3% כאשר כל הסקטורים והבורסות המרכזיות ביבשת רשמו ירידות. בראש רשימת הסקטורים שנפגעו ביותר ניצבונ מניות הבריאות שירדו ב-5%, חברות הכרייה שאיבדו 3.3% ומניות האנרגיה שצנחו ב-4.4%.
בקרב המדדים המובילים באירופה, מדד CAC 40 הצרפתי נפל ב-3%, מדד DAX הגרמני איבד 3.1%, ומדד FTSE 100 הבריטי ירד ב-2.7%.

הירידות מגיעות לאחר שביום שלישי נרשמה התאוששות זמנית בשווקים – סיום לרצף של ארבעה ימי ירידות – בעקבות התאוששות במניות אסיה והצטרפות זמנית של הבורסות בארה"ב לגל העליות. עם זאת, האופטימיות הזו התפוגגה במהרה.
החששות מפני ההשלכות של מדיניות המכסים של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והצעדים האפשריים מצד שותפות הסחר של וושינגטון העיבו על המשקיעים. טראמפ רמז ביום שלישי כי בקרוב יוכרז "מכס משמעותי מאוד" על מוצרי תרופות – בנוסף לשיעורי המכס על חבילות דואר קטנות שמיובאות מסין.

שורת מכסים נכנסה לתוקף מיד אחרי חצות (שעון ארה"ב), כולל מכס בשיעור של 104% על ייבוא מסין. במקביל, מדינות רבות שהושפעו מהמכסים שוקלות תגובה. קנדה, למשל, אישרה מחדש ביום שלישי את כוונתה להטיל מכס בגובה 25% על רכבים מתוצרת ארה"ב.
גם שוקי אסיה רשמו ירידות ביום רביעי, ואילו החוזים העתידיים על מניות בוול סטריט מאותתים אף הם על ירידות – כשהמשקיעים נערכים ליום תנודתי נוסף בשוק האמריקאי.
